مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در زمین های جدید منطقه ویژه، ۱۰ طرح در نظر گرفته شده است که ظرفیت تولید آن ها تا ۸ میلیون تن پیش بینی گردیده.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»، سید امید شهیدی نیا با اشاره به بهره برداری از ۱۶ پروژه پتروشیمی در راستای مسئولیت های اجتماعی، اظهارکرد: یکی از اهداف اصلی صنعت پتروشیمی در منطقه توجه به مسئولیت های اجتماعی است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در این راستا شورای راهبردی و سازمان منطقه ویژه سالانه بودجه ای را برای انجام پروژه های مسئولیت های اجتماعی اختصاص می دهند.

وی همچنین با اشاره به در نظرگرفتن منطقه ویژه جدید برای صنعت پتروشیمی، تصریح کرد: با توجه به اینکه زمین های قابل استفاده برای طرح های بالادستی و میانی با محدودیت روبروست، از سال گذشته ایجاد منطقه ویژه جدید را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به این که منطقه جدید در شرق منطقه ویژه کنونی قراردارد، گفت: همچنین بخش غیرمتصلی نیز برای پایین دست پتروشیمی در نظر داریم و هنوز می توانیم ۴۰ تا ۵۰ قطعه زمین دیگر برای این بخش اختصاص دهیم.

شهیدی نیا اظهار کرد: در منطقه ویژه جدید ۱۰ طرح را درنظر گرفته ایم که ظرفیت تولید آن ها تا ۸ میلیون تن پیش بینی شده است. هم اکنون ظرفیت پتروشیمی های منطقه ۲۳.۶ میلیون تن است. ۷۰ طرح نیز برای توسعه صنایع تکمیلی درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: عمده طرح های جدید پلیمری هستند و طرح های بالادست نیز شامل طرح MTO است و NPCبه دنبال تولید پلیمر از گازطبیعی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.