عبدالنبی سواعدی شامگاه سه شنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید و اشتغال کیفی، آموزش مهارتی را در اولویت کار قرار داده ایم.
وی ادامه داد: امسال 2 طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و کارآموزی در محیط کار واقعی در دستور کار قرار گرفته است که در طرح اول همکار و در طرح دوم متولی هستیم.
وی گفت: در طرح کارآموزی و توانمندسازی افراد حاشیه نشین خوزستان که از امسال اجرایی شد، سعی شده علاوه بر ظرفیت های بخش دولتی از بخش خصوصی نیز بهره مند شویم تا آموزشگاه ها و مؤسسات آزاد بتوانند در مناطق حاشیه شهرها شعبه دایر کنند.
سواعدی استفاده از بنگاه های اقتصادی، شرکت های تولیدی و خدماتی را فضایی برای توسعه مهارت آموزی عنوان کرد و افزود:خرید خدمات آموزشی آموزشگاه های خصوصی را طراحی کرده ایم که باعث ایجاد کارآفرینی، افزایش ظرفیت مهارت های آموزشی و نظارت بر آموزش ها می شود.
وی ادامه داد: یکی از چالش های سازمان فنی و حرفه ای تخصیص اعتبارات عمرانی و تجهیزاتی است که بیشترین رویکرد این سازمان به جای توسعه مراکز آموزش دولتی به سمت توسعه آموزشگاه های خصوصی و خرید خدمات آموزشی برابر با ظرفیت های موجود است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان افزود: سفارشی و هدفمندکردن آموزش های مهارتی در راستای بازار کار از جمله برنامه های فنی و حرفه ای است.
وی گفت: بحث آموزش معطوف به اشتغال، آموزش های حوزه نفت و پتروشیمی که در ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر نفت مطرح و تأکید شد را در حال پیگیری هستیم.
وی افزود:در بخش توانمندسازی مهارت فنی و حرفه ای در مناطق حاشیه ای، روستایی و محروم ، افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)و بهزیستی، به صورت مشارکتی انجام می شود.
سواعدی ادامه داد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال احیای مشاغل بومی و مشاغلی که مورد نیاز افراد آسیب دیده اجتماعی است هستیم که این مهارت ها را با سازمان زندان ها در تفاهمنامه ای منعقد کرده ایم تا پس از برگشت زندانی به اجتماع جذب بازار کار شوند.
وی گفت: رتبه بندی مؤسسات کارآموزی آزاد و اعتبارسنجی مراکز دولتی بر اساس شاخص ها میزان کارآیی، ظرفیت ها، امکانات آموزشی، نیروی انسانی، رهگیری مهارت آموختگان، میزان مشارکت در المپیادهای ملی مهارت ارزیابی می شود.
نمایشگاه هفته دولت ازشنبه چهارم شهریور به مدت پنج روزبا حضور 30 دستگاه اجرایی در بیش از 45 غرفه در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز آغاز به کار کرده است.
7165/ 6037
خبرنگار: حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.