به گزارش ایرنا ناصر چنانی سه شنبه در نشست خبری پیرامون برگزاری این رویدادهای فرهنگی هنری گفت: با انتشار فراخوان اولیه 40 گروه نمایشی از 15 شهرستان برای حضور در این جشنواره اثر ارسال کردند که اهواز 10 اثر،بهبهان پنج اثر، شوش چهار اثر، دشت آزادگان، بندر امام و شادگان هر کدام با سه اثر، دزفول و اندیمشک هر کدام 2 اثر، آغاجاری ،ایذه، مسجدسلیمان، ماهشهر، و شوشتر هرکدام یک اثر داشتند.
وی بیان کرد: در مرحله نخست بازبینی 16 اثر و در مرحله نهایی 9 اثر توسط هیئت بازبینی برای حضور در بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان انتخاب شدند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتضی مطوری، رسول حق جو و بهزاد خیراللهی را اعضای هیئت بازبینی اعلام کرد و گفت: شعار امسال جشنواره ، توجه به بسترهای ادبی، سیاسی، اجتماعی، ارزشی، آداب و رسوم و اقتصاد مقاومتی است که در آثار ارسالی مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اشاره به اجرای یک هزار و 888 اجرای عمومی از 169 گروه نمایشی در استان از سال گذشته تاکنون ، اظهار کرد: از این گروهها 77 گروه دارای مجوز و پروانه هستند و مابقی هنوز به ثبت نرسیده اند که گروهها با ثبت نمایش و داشتن پروانه اجرا می‌توانند از امکانات بیشتری برخوردار شوند و حمایت های بهتری از آنها صورت میگیرد.
چنانی ابراز کرد: از ویژگی های جشنواره امسال حضور بانوان به ویژه در بخش کارگردانی و همچنین جوان تر شدن گروه ها و عوامل نسبت به دوره های گذشته است.
وی اضافه کرذد: در مدت برگزاری جشنواره نمایش های خیابانی در مناطق حاشیه اهواز مانند کوی علوی، عین٢، لشکر آباد، چهارصد دستگاه و ملاشیه و... به صورت غیر رقابتی اجرا می شود.
دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان بیان کرد: همچنین بخش پژوهشی و مسابقه عکس به این جشنواره افزوده شده است.
وی با بیان این که داوری آثار این دوره برعهده سعید اسدی، نادر برهانی مرند و محمدامیر یاراحمدی است، بیان کرد: هر گروه نمایش که بالاترین امتیاز را در ارزیابی ها به دست آورد برای حضور در جشنواره بین المللی فجر معرفی می شود.
وی یاد آور شد: از رویدادهای جدید جشنواره امسال نیز اختصاص بخشی از جشنواره به تئاتر خیابانی است که انتخاب گروه های این بخش به صورت گزینشی از میان آثار اجرا شده در مناطق مختلف استان بوده است.
آیین آغاز به کار بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی هشتم شهریور با حضور گروه های نمایشی در گلزار شهدا و آیین اختتامیه این جشنواره 11 شهریور در تالار مهتاب اهواز برگزار می شود.
نمایش 'امپرسیون جیغ بنفش' به کارگردانی حمزه حمید از شهرستان امیدیه، نمایش 'پل سیاه' به کارگردانی حسین گلچین زاده از اهواز، نمایش 'دی و بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت' به کارگردانی سیاوش عالی پور از اهواز، نمایش 'ماضی بعید' به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش 'درخت سیب گناهکار نیست به کارگردانی امیر زبیدی زاد از بندر امام خمینی (ره)، نمایش موج سواری در چشمان سپید' به کارگردان دانیال سیاحی از بندر ماهشهر، نمایش 'دیر وقته ببخشید مزاحم شدم' به کارگردانی اشکان لدنی از بهبهان، نمایش 'زیر زمین' به کارگردانی ایمان میرزایی و محمد نادرپور از دزفول، نمایش 'رقص گیس ها در باد' به کارگردانی مریم طرفی از سوسنگرد 9 نمایش راه یافته به این جشنواره هستند.
هر روز ساعت 10 صبح کارگاه های آموزشی با حضور محمدامیر یاراحمدی و هر شب ساعت 23 نقد و بررسی نمایش های اجرا شده در محل اسکان مهمانان برگزار می شود.
در پایان این نشست پوستر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان رونمایی شد.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار دهنده:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.