مرضیه شاهدایی سه شنبه در حاشیه افتتاحیه پروژه های عمرانی صنایع پتروشیمی در بندرماهشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه صنعت پتروشیمی در شهرستان بندرماهشهر با همکاری مسوولان این شهرستان توانسته گام های بزرگی در راستای عمل به تعهدات اجتماعی خود بردارد.
معاون وزیر نفت افزود: شورای راهبردی شهرستان بندرماهشهر هر ساله با تأمین اعتبار از مجموعه شرکت های پتروشیمی مستقر در این شهرستان با توجه به نیازهای منطقه پروژه هایی را مشخص و اجرا می کند که امروز شاهد به ثمر نشستن 16 پروژه عمرانی با سرمایه گذاری 200میلیارد ریال در حوزه های مختلف بودیم.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی در ادامه به پروژه های افتتاح شده سفر امروز اشاره کرد و گفت: از میان این پروژه ها سه پروژه استخر سرپوشیده شهدای بندرماهشهر با سرمایه گذاری 42 میلیارد ریال، خوابگاه ورزشکاران بندرامام با سرمایه گذاری 18 میلیارد ریال و جاده ماهشهر-شادگان به صورت مستقل باتأمین اعتبار مستقیم از شرکت صنایع پتروشیمی به عنوان نمادین افتتاح شدند.
شاهدایی اضافه کرد: پروژه جاده ماهشهر-شادگان به طول 28 کیلومتر مستقل از پروژه های شورای راهبردی، بعد از سال ها رکود با تأمین اعتباری بیش از 260 میلیارد ریال تا این مرحله از شرکت صنایع پتروشیمی افتتاح شد که امیدواریم با همکاری همه جانبه مسوولان شهرستان و مدیران صنایع شاهد تداوم این پروژه های عمرانی برای رفاه بیشتر مردم در این منطقه باشیم.
شهرستان بندر ماهشهر یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب ایران است. مرکز این شهرستان، شهر بندر ماهشهر است. بندر امام خمینی و شهر چمران از دیگر شهرهای آن هستند. در دل این شهرستان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی وجود دارد که قطب صنعت پتروشیمی ایران می باشد نفت پتروشیمی یکی از صنایع مادر است که با وجود آن صنایع جدید و جانبی دیگری نیز تاسیس خواهد شد. شهرستان بندر ماهشهر مهد صنعت پتروشیمی استان خوزستان بوده و تنها نقطه استراتژیک در صنعت پتروشیمی کشور می باشد . منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سال 1376 در زمینی به میزان2600 هکتار تاسیس و اینک حدود20 پتروشیمی در آن فعال است.

/6002/9858خبرنگار: آمنه محتشمی**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.