به گزارش ایرنا سلام ابوقداره نسب دوشنبه شب در حاشیه برپایی نمایشگاه هفته دولت در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار بود 77 هزار و 531 واحد مسکونی در خوزستان احداث شود که 50 هزار و 972 واحد آن تاکنون به متقاضیان تحویل داده شده است.
وی افزود: از مجموع واحدهای باقی مانده هفت هزار و 400 واحد نیمه تمام و فاقد متقاضی است که بیشتر این واحدها در بندرامام و آبادان هستند.
مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: مشکلاتی که باعث این استقبال نکردن از آنها بوده یکی تعاونی ها بوده که مباحث مختلفی بین آنها از جمله تامین نشدن سهم آورده و ریزش متقاضی، نبود مدیریت صحیح اجرایی هیات های مدیره آنها به دلیل تخصص نیافتن، انقضای اعتبار هیات مدیره و برگزار نشدن مجامع است.
وی گفت: همچنین در خدمات رسانی به سایت های مسکن مهر نیز مشکلاتی وجود دارد که 80 درصد سایت های استان شبکه های فاضلاب و برق را اجرا کرده اما در بحث دفع فاضلاب در شهرهای امیدیه، رامشیر، ماهشهر و بندرامام(ره) با مشکلاتی روبه رو هستیم و نمی توانیم سامانه فاضلاب را وارد مدار کنیم.
ابوقداره نسب افزود: از نظر حجمی در واگذاری زمین ها، دومین استان کشور هستیم و 80 درصد واگذاری زمین ها در خوزستان ،دولتی و 20 درصد نیز خودمالکی است.
براساس این گزارش با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر لزوم اتمام طرح مسکن مهر در سراسر کشور، دستگاه های متولی موظف شده اند تا پایان امسال این طرح ها را در شهرهای مختلف تکمیل و واگذار کنند.
مهیا کردن امکانات زیرساختی طرح های مسکن مهر مورد تاکید ویژه دولت است که افراد متقاضی این طرح بتوانند با اعتباری که دولت برای تامین این امکانات پیش بینی کرده نهایت بهره را ببرند.
از عمده مشکلات مسکن مهر در خوزستان نبود جانمایی مناسب، نبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی، آموزشی و شبکه های آب و برق است که موجب شده شهروندان تمایل زیادی برای خرید مسکن مهر و حضور در شهرهای جدید نداشته باشند.
7152/ 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.