به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی دوشنبه در پنجمین روز از هفته دولت در همایش فرصت های سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در تالار مهتاب اهواز بیان کرد: متاسفانه برخی برخوردهایی در استان انجام می شود که باعث روی گردانی و زمین گیر شدن سرمایه گذار می شود، در کلام از حمایت از سرمایه گذاراز سوی دستگاه ها و شرکت ها صحبت می شود اما در عمل عرصه را بر سرمایه گذار تنگ می کنند.
وی تعداد بالای گرفتن استعلام برای راه اندازی یک واحد تولیدی و سرمایه گذاری را از مشکلات وموانع جدی سرمایه گذاری در استان نام برد و افزود: حوزه معاونت اقتصادی استانداری خوزستان کارهای زیرساختی زیادی برای جذب سرمایه گذار در استان انجام داده که به زودی رونمایی و اجرایی می شوند.
وی با تاکید برلزوم تکریم سرمایه گذاران و همکاری با آنان عنوان کرد: به عنوان مثال بر اساس بررسی هایی که انجام گرفته سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان باید 23 استعلام را از دستگاه های مختلف دریافت کند که برای گرفتن این میزان استعلام لازم است760 بار مکاتبات و تردد انجام گیرد، با رایزنی هایی که با مدیران و دستگاه های استان انجام گرفته است این تعداد مکاتبات به 160 مورد کاهش یافته است، این کار به منظور تسهیل روند سرمایه گذاری در استان انجام شود.
استاندار خوزستان بیان کرد:شریعتی عنوان کرد: توسعه میادین نفتی غرب کارون از طرح های مهم اقتصادی در استان است و دی ماه امسال اولین قرارداد اقتصادی در این منطقه بسته خواهد شد، در این منطقه ظرفیت تولید یک میلیون بشکه نفت وجود دارد که در حال حاضر 350 بشکه تولید می شود.
وی افزود: ظرفیت ایجاد فرصت های اشتغال بسیار گسترده ای در این منطقه وجود دارد، باید تلاش شود خوزستان نیز همپای کشور در روند رو به رشد اقتصادی حرکت کند.
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه بخش های دولتی باید تسهیل گر روند سرمایه گذاری در کشور باشند بیان کرد: یکی از مشکلاتی که بر سر راه سرمایه گذاران خارجی در استان وجود دارد مدت زمان طولانی است که باید برای گرفتن ویزا صرف کنند ، در استان اصفهان ویزا در فرودگاه صادر می شود، در استان نیز رایزنی هایی در سطح کشور انجام گرفته تا این مشکل حل شود.
وی گفت: در بحث مشاغل کوچک دو کار عمده در استان در حال انجام است که شامل راه اندازی شهرک شماره پنج اهواز و تاسیس شهرک انرژی است.
شریعتی افزود: در سفری که وزیر نفت هفته گذشته به خوزستان داشتند با تامین خوراک این شهرک موافقت کرد و مقرر شده است این شهرک در مسیر امیدیه به ماهشهر تاسیس شود، این شهرک به عنوان صنایع کوچک پتروشیمی است.
وی گفت: این طرح در هیات دولت در حال بررسی است که در صورت تصویب این طرح کار مطالعات آن انجام می شود.
استاندار خوزستان با اشاره به بحث صادرات به کشور عراق افزود: صادرات به کشور عراق یک موتور محرک برای اقتصاد استان است و اگر مانعی بر سر راه صادرات به کشور عراق ایجاد شود همه دستگاه های اجرایی باید برای رفع آن وارد شوند در غیر این صورت بسیاری از واحدهای تولیدی در استان که درآمد آن ها وابسته به عراق است دچار رکورد وکم کم حذف می شوند.
شریعتی گفت: بر اساس گفته وزیر نفت با تکیه به درآمد نفت سرمایه در کشور ثابت است به همین منظور باید ظرفیت های جدید در حوزه نفت برای ایجاد سرمایه بیشتر ایجاد شود.
وی گفت:باید با ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راه را برای ورود سرمایه گذار خارجی به کشور فراهم کرد.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در ادامه این همایش افزود: یکی از مشکلات که در راه سرمایه گذاری در استان وجود دارد تمرکز تصمیمات در تهران است که اگرقدرت تصمیم گیری به استان خوزستان واگذار شود بسیاری از این مشکلات حل می شود.
حیدر بهمنی افزود: از دیگر مشکلات در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال مهاجرت روستاییان به شهر و خالی شدن روستاها است، ساکنان روستاها دیگر علاقه ای به کار و فعالیت در روستا ندارند.
بهمنی عنوان کرد: متاسفانه سیاست هایی که برای توسعه اشتغال و اقتصاد تدوین می شود متمرکز نیست ودر هر دولت تغییر می کند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار : کبری اقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.