به گزارش ایرنا غلام‌رضا شریعتی دوشنبه در آیین راه اندازی کتابخانه های سیار شهری اهواز با تاکید بر اهمیت بخش فرهنگ و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان اظهار کرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری باید همه قشرها و نقاط استان را پوشش دهد و فقط مختص مراکز شهرستان ها نباشد.
وی افزود: فعالیتهای کانون پرورش فکری باید به گونه ای سازماندهی شوند که کودکان و نوجوانان متناسب با نیاز‌های جامعه رشد کنند و ذهن اجتماعی و دانش فرهنگی آن‌ها ارتقا یافته و افرادی چند بعدی را وارد اجتماع کنند.
استاندار خوزستان با بیان این که توسعه انسان و توسعه اجتماع در یک مسیر اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: هر چه تعداد افراد با ویژگی توسعه متوازن افزایش پیدا کند شرایط جامعه برای توسعه نیز بیشتر می‌شود.
وی با تاکید بر این که رشد متوازن جامعه را به سمت تعالی سوق می دهد توضیح داد: کانون پرورش فکری با توجه به مخاطبان خاصی که دارد ، نقش موثری در این زمینه دارد لذا باید حوزه فعالیتهای خود را به مناطق محروم گسترش دهد.
شریعتی گفت: برای افزایش سطح عدالت اجتماعی بایدکتابخانه‌های سیار به مناطق محروم بروند و در این زمینه نیز گام های موثرتری برداشته شود.
وی با اشاره به لزوم پویایی در فعالیت کانونهای پرورش فکری در سطح استان گفت: کانون باید حوزه خدماتش را از نظر کمی وکیفی سال به سال در سطح استان ارتقا دهد.
استاندار خوزستان با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته برای این حوزه ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات خوبی برای مناطق حاشیه‌ای در نظر گرفته شده کانون نیز میتواند بابهره گیری ازاین اعتبارات فعالیت خود رادر مناطق حاشیه ای توسعه دهد.
وی تاکید کرد: بر اساس پایش بازرسان هر چه اثربخشی و کارکردهای یک دستگاه بیشتر باشد اعتبارت بیشتری به آن تخصیص داده می شود و اگر کارکرد دستگاه ها کاهش پیدا کند از اعتبارات در نظر گرفته شده برای آن ها کاسته می شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستاننیز دراین آیین اظهار کرد: تربیت افراد متعهد و مقید به انقلاب اسلامی و نظام، تربیت افرادی اجتماعی برخوردار از مهارت های اجتماعی، متفکر، خلاق، مطالبه گر، آرمانگرا و مقید به حقوق شهروندی و آشنا به فرهنگ ایرانی اسلامی از جمله اهداف مهم کانون به شمار می رود.
غلام رضا شنبدی بیان کرد: سال گذشته 2 میلیارد ریال درآمد داشتیم که این اعتبار در حاشیه شهر هزینه شد همچنین در حال راه اندازی پایگاه ثابت در مناطق حاشیه مانند ملاشیه، زرگان، کوی علوی، کوی سیاحی، کوی محسنی، و... اهواز هستیم.
در این آیین کتابخانه های شهری سیار سه و چهار اهواز افتتاح شد.
در استان خوزستان 9 کتابخانه سیار فعال هستند که هر کتابخانه شامل 6 هزار جلد کتاب است.این کتابخانه ها با هدف ارایه کتاب و محصولات فرهنگی به مناطق محروم و کم برخوردار راه اندازی شده اند.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.