به گزارش ایرنا سرهنگ محمد فلاحتکار پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز به مناسبت هفته پدافند هوایی به توانمندی های نظامی کشور درحوزه هوایی اشاره کرد و گفت: اکنون در نقاط مختلف جهان و منطقه شاهد ناامنی و حضور گروه های ترورسیتی هستیم اما حضور همیشه در صحنه غیور مردان پدافند هوایی، امنیت پایداری را در آسمان های نظام مقدس اسلامی رقم زده اند.
وی با بیان این که پدافند هوایی کشور تمامی ترددهای هوایی را بر فراز آسمان ایران کنترل می کند گفت: در قرارگاه پدافند هوایی راه شهدای انقلاب اسلامی همواره تداوم داشته و تهدید های پوشالی دشمن در هر لحظه در نطفه خفه خواهد شد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور ادامه داد: پدافند هوایی با چشمی باز به دنبال تامین و برقراری امنیت پایدار در آسمان جمهوری اسلامی ایران است چرا که دشمنان این مرزو بوم هر لحظه به دنبال آسیب رساندن به زیرساخت ها و ضربه زدن به نظام مقدس اسلام هستند.
وی بیان کرد: ماموریت اصلی پدافند هوایی کشف، شناسایی و درگیری های احتمالی با دشمنان و رصد تمامی پروازها بر فراز آسمان های این میهن اسلامی بوده و هیچگاه اجازه نفوذ دشمن را نخواهد داد.
سرهنگ فلاحتکار ادامه داد: پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس نیز نقش برجسته ای در عملیات های تاثیرگذار و پشتیبانی ناوگان دریایی ایران داشته و در حال حاضر نیز نقش بسزایی در برقراری امنیت پایدار در آسمان دارد.
وی تصریح کرد: همچنین نقش پدافند هوایی در خصوص دستگیری ملوانان آمریکایی به دلیل ورود غیرمجاز به آبهای دریایی ایران نیز بی بدیل بود.
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور بیان کرد: انهدام پهبادهای بدون سرنشین و غیرمجازی که وارد اسمان ایران شدند نیز از دیگر ماموریت های مهم پدافند هوایی بوده که تاکنون در این خصوص عملکرد قابل توجهی داشته است.
وی ادامه داد: اکنون مجموعه پدافند هوایی کشور با پشتیبانی صنایع وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان در طراحی و تولید نیازمندی های دفاعی و هوایی کشور از قبیل سامانه های پیشرفته راداری، سامانه های پیشرفته موشکی، سامانه های توپخانه ای غدیر مجهز به فناوری های جدید، سامانه فناوری و کنترل تاکتیکی پیشرفته و سامانه های جمع آوری اطلاعات به خودکفایی رسیده است.
سرهنگ فلاحتکار تصریح کرد: یک سازمان جهانی در زمینه مدیریت تردد های هوایی سال ها پیش آسمان ایران را یکی از امن ترین آسمان های منطقه در سطح آسیا دانست که این نشان دهنده اقتدار ایران در بخش پدافند هوایی است.
وی ادامه داد: همین امر باعث شده تعداد پروازهای بین المللی بر فراز آسمان های ایران افزایش چندین برابری پیدا کند که این افتخار بزرگی برای ما به شمار می رود.
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت:اکنون از جایگاه نماز جمعه به مردم ولایتمدار ایران و بخصوص خوزستان سرافراز این اطمینان را می دهیم که جوانان انقلابی این مرز و بوم در پدافند هوایی ارتش و در کنار سایر غیور مردان نیروهای مسلح و تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در دفاع از امنیت کشور از هیچ کوششی دریغ نبوده و آماده جان فشانی در راه حفظ ارزش های اسلامی و ملی خود خواهیم بود.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.