به گزارش ایرنا بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی در استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشستی که امروز با فعالان اقتصادی بخش ساخت تجهیزات حوزه نفت برگزار کردیم قرار شد با برگزاری کارگاه های آموزشی برای این صنعتگران، آن ها را برای مشارکت حداکثری و فعالیت بالا در قراردادهای نفتی آماده کنیم.
وی افزود: همچنین علاوه بر قراردادهای نفتی برنامه هایی نیز برای نوسازی تاسیسات صنعت نفت در دستور کار داریم که مقرر شده از ظرفیت های تولیدکنندگان قطعات ملی به خصوص خوزستان بهره مند شویم.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های خوزستان و گرایشی که دولت نسبت به این استان دارد رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در آینده ای نزدیک در این استان دور از دسترس نیست.
وزیر نفت گفت: مناقصه میدان نفتی آزادگان در استان خوزستان نیز برگزار شده و شرکت های دعوت شده از این پروژه بازدید کرده و اقدامات لازم در خصوص معرفی شرکت برنده مناقصه در یک فرایند چندماهه در دستور کار است.
وی تصریح کرد: گازهایی که در خوزستان می سوزد برای مردم این استان مشکلاتی را ایجاد کرده است که با تاکید دولت راه های جلوگیری از آن در دستورکار قرار گرفته و قرار است تا پایان این دولت و برای آن مجری ویژه ای در نظر گرفته شود.
زنگنه ادامه داد: از این به بعد زمانی که قصد فعال کردن چاه را دارند نباید هیچ نفتی سوزانده شده و از دستگاه mot استفاده شود تا بخش عمده ای از آلودگی کم شود.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.