مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به راه‌اندازی دو واحد نمک‌زدایی در گچساران ۳ و بی بی حکیمه ۱ گفت: به زودی با راه‌اندازی و در مدار قرار گرفتن دو واحد نمک‌زدایی این شرکت شاهد افزایش تولید در بام نفتی ایران خواهیم بود .

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هوشنگ صیدالی افزود: رسالت اصلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دومین تولیدکننده نفت در جنوب، تولید نفت،‌ گاز و مایعات گازی است.

وی بیان کرد: خوشبختانه موفق شدیم با همت، سعی و تلاش کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اهداف تولید در یک سال گذشته دست پیدا کنیم.

صیدالی افزود: به زودی با راه‌اندازی و در مدار قرار گرفتن دو واحد نمک‌زدایی این شرکت شاهد افزایش تولید در بام نفتی ایران خواهیم بود.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با افتتاح و راه‌اندازی دو واحد نمک‌زدایی توسط مسئولان و مقامات وزارت نفت در آینده نزدیک ظرفیت کارخانه‌های نمک‌زدایی این شرکت ۱۶۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، این دو پروژه شامل افتتاح نمک‌زدایی گچساران ۳ با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز و بی‌بی حکیمه ۱ با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اتمام کار یکی از این دو پروژه، واحد نمک‌زدایی گچساران ۳ را به‌طور آزمایشی وارد مدار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران اظهار داشت: در حال حاضر با در مدار قرار دادن نمک‌زدایی گچساران۳ به‌صورت آزمایشی تولید نفت گچساران با ۲۰ هزار بشکه افزایش در روز به ۶۳۵ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی تصریح کرد: پروژه دیگر این شرکت نمک‌زدایی بی‌بی حکیمه ۱ است که این واحد نیز در مراحل پایانی کار قرار گرفته و در آینده از این پروژه بهره‌برداری خواهد شد.

صیدالی هدف از اجرای پروژه‌های نمک‌زدایی را در مناطق نفت‌خیز جنوب، ظرفیت‌سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست‌محیطی عنوان کرد.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران در پایان خاطرنشان کرد: این دو پروژه با پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا طراحی شده است و تمامی استانداردهای ایمنی و زیست‌محیطی در آن لحاظ شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است، که قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چند راهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.