حسن نسیمی، فعال مطبوعاتی و اجتماعی خوزستان در یادداشتی به پشت پرده تخریب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن یادداشت این فعال اجتماعی و کارگری استان خوزستان که در اختیار ایلنا قرار گرفته است، به شرح زیر می باشد.

امام علی علیه السلام می فرماید: تَحَرِّى الصِّدْقِ وَ تَجَنُّبُ الْکَذِبِ اَجْمَلُ شیمَةٍ وَ اَفْضَلُ اَدَبٍ؛

راستگو بودن و پرهیز نمودن از دروغ، زیباترین اخلاق و بهترین ادب است.

صنیف غررالحکم ص 217

چندی است برخی از رسانه ها که در غیر همسویی با مردم  و دولت ید طولایی دارند؛ آن هم در ایام مهم پیشِ روی معرفی وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم از سوی رییس جمهور که بیش از هر زمان دیگری نیاز به ایجاد فضای آرام و امید در جامعه می باشد؛ به صرافت کشف علل و عوامل بیکاری در کشور افتاده اند و دست بر قضا به نتایج و کشفیات محیرالعقولی نیز دست یافته اند......مهمترین کشف این دوستان یافتن علت العلل بیکاری کشور در طی تمامی سالیان گذشته بوده است و نتایج کنکاش آنان  تجمیع بحران اشتغال جوانان در 4 سال اخیر است و با همین بهانه؛ نوک پیکان حمله خود را سمت وزیری گرفته اند که بنا بر گواه برخی نخبگان اگر نگوییم یکی از قوی ترین اما به جرأت می توان گفت یکی از معدود وزرای محبوب و کاربلد  تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

 اینکه چگونه می توان آمار بیکاری ایران اسلامی را که طی سالیان متمادی و از دولت های پیشین دچار این معضل بوده و هست را در 4 سال کاهش داد بر همگان پوشیده است و لابد فقط این دوستان آن را در یافتند. اما امیدواریم این هجمه های یک شبه و غیر منصفانه به وزیر زحمتکش و خاک گود خورده تعاون و زاییده تسویه حساب های شخصی و جنگ و جدال های نامربوط و سهم خواهی های حزبی و یا خدای ناکرده بر اساس منافع از دست رفته مالی و اقتصادی نبوده باشد و همه از سر دلسوزی و عِرق و علاقه به هموطنان صبور٬ نجیب و  زجر دیده باشد و حداقل

برای اثبات دلایل این دلسوزی و خارج کردن خوانندگان منصف از شک و تردید، دوستان منتقد را به ذکر سوابق انتقادات خود در گذشته نه چندان دور از دولت قبلی در خصوص این مشکل ریشه دار و قدیمی دعوت کرده و خوانندگان آگاه این سطور را به آرشیو همان رسانه ها ارجاع داده که چگونه تا قبل از این همه چیز را گل و بلبل دیده و اکنون به صرافت انتقاد افتاده و دلواپس نرخ بالای بیکاری و نیز اشتغال جوانان شده اند. اما کیست که نداند این یقه پاره کردن های جماعت دلواپس از روی کوتاهی دستان زیاده خواه و ولع سیری ناپذیرشان از غارت منابع مالی بویژه شرکت های وابسته به این وزارتخانه است.

حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر می فرمایند: نسبت به خدا و بندگانش انصاف را از دست مده  و در ادامه نیز می فرمایند: اگر انصاف پیشه خود نسازی ستم کرده ای و کسی که به بندگان خدا ستم کند خدا دشمن اوست.

ذکر این نکته ضروری است٬ برخلاف سایر وزارتخانه هاکه بعضأ دارای وزیرانی با گرایش های سیاسی هستند، وزارت  تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک دستگاه تخصصی در حوزه روابط کار و تعاون نیاز به مدیرانی متخصص و با تجربه از پیکره خود دارد که علی  ربیعی با داشتن سال ها مسئولیت حوزه های کارگری به عنوان یکی از نخبگان این حوزه بهترین گزینه برای احراز این پست بوده و هست. و قطعأ و یقینأ انتقاد از عملکرد 4 ساله وی تسویه حساب های شخصی را در ذهن خواننده متبادر می کند.

لذا بار دیگر در پایان به عنوان یک فعال رسانه ای از عزیزان صاحب قلم و دارای پایگاه که عینک انصاف از چهره برداشته و با انتشار مطالب کذب سعی در حاشیه راندن مدیران زحمت کش دارند استدعا دارم اجازه دهند انرژی مسئولان و مدیران در راه خدمت به مردم صرف شود.

دست به دست هم دهیم تا در سالی که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی٬ تولید و اشتغال مزین گشته است، قطار توسعه کشور شتاب گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.