رئیس هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی استان خوزستان، گفت: تعداد انجمن‌های کارگران ساختمانی در دو سال اخیر در استان خوزستان از یک به 10 انجمن رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید رضا هاشمی بیان داشت: کارگران بیش از قبل، در پیگیری‌های امور صنفی اتحاد پیدا کرده‌اند و این اتحاد را با همکاری وزارت تعاون و رفاه اجتماعی پیش خواهند برد.

هاشمی افزود: در خوزستان فقط یک انجمن وجود داشت که امروز شاهد تأسیس 10 انجمن در 10 شهر این استان هستیم.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن کارگران ساختمانی استان خوزستان و خرمشهر گفت: طرح سامانه رفاه برای حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی بسیار کار مثبتی بود و جا دارد از علی ربیعی مقام عالی وزارت قدردانی شود چراکه بزرگ‌ترین دغدغه کارگران ساختمانی مشکل بیمه‌ای آن‌ها بود که در سال‌های گذشته و ابتدای قانون این نوع بیمه، حق بسیاری از این کارگران پایمال  گردید اما وجود سامانه رفاه که اولین اقدام ماده 18 مستمر محیط کسب وکارمصوبه مجلس شورای اسلامی بوده، این مشکل را برطرف نموده است زیرا  اول بحث سهمیه‌بندی بیمه کارگران حذف گردید و بعد از بررسی پالایش کارگران واقعی را دقیق انجام خواهد داد.

هاشمی بیان داشت: کارگران از بیکاری رنج می‌برند و اگر رکود ساخت‌وساز به این رویه پیش برود کارگران توان پرداخت حق بیمه خود را نخواهند داشت. لذا از دولت‌مردان می‌خواهیم فکری برای رکود ساخت‌وساز و امنیت شغلی کارگران ساختمانی داشته باشند زیرا با کاهش ساخت‌وساز، امنیت شغلی این قشر واقعاً به خطر افتاده است و از طرف دیگر وجود اتباع بیگانه که بیشترین تعداد را در کار ساختمانی دارند  باعث بیکاری مطلق این قشر ضعیف جامعه گردیده است. در بیشتر شهرستان‌های استان از وجود اتباع بیگانه، کارگران رنج می‌برند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن‌های کارگران ساختمانی استان خوزستان ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از این عزیزان به نان شب خود محتاج هستند. ازاین‌رو از مسئولان می‌خواهیم وجود اتباع بیگانه و امنیت شغلی کارگران زحمتکش ساختمانی را جدی بگیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.