سید لطف الله هاشمی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به تجمع های اعتراضی کارگران متروی اهواز، اظهار کرد: 327 نفر در شرکت کیسون (پیمانکار قطارشهری اهواز) مشغول هستند که 11 ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند.

وی افزود: در یک سال گذشته حدود 20 میلیون ریال علی الحساب به این کارگران پرداخت شده است.

هاشمی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکل کارگران متروی اهواز اظهار کرد: تا کنون 2 جلسه با رئیس سازمان قطارشهری برگزار و با نمایندگان کارگران گفت وگو شده و قرار کمیسیون کارگری استان تا پایان هفته جاری برای تعیین تکلیف این کارگران تشکیل جلسه بدهد.

وی تاکید کرد: هر گونه اقدام لازم برای احقاق حقوق کارگران متروی اهواز بر اساس قانون کار انجام می شود.
همچنین یکی از کارگران پیمانکاری قطارشهری اهواز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کارگران امروز تجمع خود را در کارگاه شرکت کیسون برگزار کرده و درهای کارگاه را مسدود کردند.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: با وجود تجمع کارگران در مقابل استانداری در 2 هفته گذشته، مطالبات آنها هنوز محقق نشده است.

مجری متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال 1385 کار را تحویل گرفت و قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برساند اما این طرح اکنون تنها 28 درصد پیشرفت دارد.

مشکلات اجتماعی و تجمعات کارگری به دلیل پرداخت نشدن مطالبات کارگران از ابتدای اجرای این طرح وجود داشته است اما اختلاف پیمانکار قطارشهری اهواز (شرکت چینی کیسون) با کارفرمای پروژه (سازمان قطارشهری و استانداری) از سال 93 به این مساله دامن زده است.

بیش از 300 نفر از کارگران قطارشهری اهواز، آذر ماه 94 به صورت گروهی اخراج و حدود یکصد نفر نیز پارسال از کار بیکار شدند. خانه کارگر خوزستان اعلام کرد که این اخراج غیرقانونی بوده و پیمانکار قطارشهری اهواز (شرکت کیسون) به بهانه اتمام قرارداد و نداشتن توان مالی، کارگران را اخراج کرده است.

دو هفته پیش خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور در سفر به اهواز ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد پیمانکار و کارفرمای طرح قطارشهری اهواز اعلام کرد که در صورت ادامه این وضع، پیمانکار خلع ید می شود.

هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان و رئیس شورای سازمان قطارشهری اهواز پیش از این اعلام کرده بود که پیمانکار طرح (شرکت کیسون) برای پرداخت حقوق کارگران یک ماه مهلت دارد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 720418
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.