از خط لوله غیر فلزی انتقال پسآب واحدهای نمکزدایی شماره 2 و 4 اهواز به مخزن مستقر در واحد نمکزدایی شماره 1 اهواز با ظرفیت انتقال روزانه 35 هزار بشکه در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با حضور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ضمن تاکید بر همسویی عملیات تولید و نگهداشت آن با رعایت الزامات زیست محیطی و صیانت از زیست بوم منطقه، گفت: خوشبختانه مدیریت سبز را در شرکت نهادینه کرده و از تمامی امکانات سازمان جهت حفاظت از محیط زیست و رفاه حال مجاوران واحدهای عملیاتی شرکت  استفاده می کنیم.

محسن دهان زاده افزود: میزان بالای خورندگی پساب واحد های نمکزدایی در لوله های فلزی معمولاً موجب سوراخ شدن این لوله ها و نشت پساب  به محیط می گردید که در راستای صیانت از محیط زیست و به منظور اصلاح سیستم دفع پساب، اجرای این خط لوله غیرفلزی در دستور کار قرار گرفت و از یک شرکت دانش بنیان داخلی جهت ساخت و نصب آن بهره گرفتیم.

وی انجام این پروژه را گامی مهم در راستای  اهداف زیست محیطی شرکت دانست و گفت: این پروژه سه سال پیش با استفاده از لوله های  8 و 10 اینچ GRE ساخت داخل به طول 22 کیلومتر آغاز شد و در اواخر تیر ماه سال جاری به اتمام رسید.

دهان زاده به هزینه انجام این پروژه اشاره کرد و گفت: این خط برای اولین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به طول 22 کیلومتر شامل 5 کیلومتر خط لوله فلزی و 17 کیلومتر خط لوله غیر فلزی صورت زیر زمینی با اعتباری بالغ بر  125 میلیارد ریال از منابع داخلی تامین و توسط امور مهندسی و ساختمان و  مشارکت مهندسی فرآورش نفت و گاز و بازرسی فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز  کارون اجرا  شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.