دومین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان خوزستان به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در این نشست، اقامه نماز را اولین نشانه حکومت صالحان معرفی کرد و خدمت در عرصه نماز و ترویج شعایر دینی را موهبتی الهی دانست و افزود: در قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع)، امت اسلامی به برپا داشتن نماز دعوت شده‌اند و همانگونه که عدالت اجتماعی نماد حکومت دینی در امور دنیایی است، اقامه نماز نیز نماد این حکومت در امر معنوی جامعه است .

محسن دهان زاده با اعلام این مطلب که ستاد اقامه نماز شرکت نفت و گاز کارون در 8 سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر و شایسته تقدیر در بین دستگاه های استان خوزستان شده است، افزود: جلسات ستاد اقامه نماز این شرکت هر سه ماه یک بار با حضور اعضاء و ائمه جماعات واحدهای ستادی و عملیاتی برگزار می شود که علاوه بر اتخاذ تصمیمات جدید، مصوبات جلسات قبلی نیز پیگیری می گردد .

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شرکت کارون با بهره گیری موثر و هدفمند از فضای مجازی، نقش بسیار موثری در اشاعه و بازنشر معارف دینی و قرآنی ایفا کرده است، خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی فعالیت های مذهبی و پاسخگویی ائمه جماعات به سوالات شرعی کارکنان از طریق شبکه های اجتماعی، فراخوان و برگزاری برنامه های ختم قرآن غیر حضوری و انتشار روزانه کلام معصومین و  احادیث در اینترانت سازمانی بخشی از اقدامات این شرکت در این عرصه است که در کنار فعالیت هایی مانند برپایی مستمر نماز جماعت در تاسیسات و مناطق عملیاتی  و برگزاری جشن تکلیف برای دختران نونهال روستاهای همجوار تاسیسات صورت گرفته است .

در ادامه این نشست مسئول قرارگاه فرهنگی صنعت نفت جنوب با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه  و ضمن معرفی ساختار و ضرورت تشکیل شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز وزارت نفت، گفت: در سطح وزارت نفت حدود 1000 روحانی و امام جماعت فعالیت می کنند که قریب به یک چهارم این سربازان فرهنگی در استان خوزستان حضور دارند .

وی با اشاره به  ارزیابی علمی  بیش از 1000 پیش نماز به جهت بهبود آموزش های دینی توسط این نهاد، خاطر نشان کرد:  از بین دستگا ها ی اجرایی در حال حاضر تنها در وزارت نفت ستاد اقامه نماز به شکلی مدون و سیستمی فعالبت های تخصصی خود را به انجام می رساند که این دستاورد مهم و افتخار آمیز مرهون نگاه ویژه وزیر محترم نفت در توسعه و ترویج فرهنک نماز و عبادت است .

حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری همچنین با تقدیر از حمایت های مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب  از فعالیت های این قرارگاه، تصریح کرد: دیدگاه کلان مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های تابع آن ساماندهی و ارتقاء امور فرهنگی، دینی و اعتقادی کارکنان و خانواده ها با هماهنگی قرارگاه فرهنگی است ، که فعالیت ها و اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در راستای ترویج فرهنگ نماز و پاسداشت ارزش های دینی،   ارزنده   و قابل تقدیر است .

در بخش دیگری از این نشست دبیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان ضمن تقدیر از حسن میزبانی شرکت نفت و گاز کارون برای این نشست، عملکرد این شرکت را در حوزه اشاعه و جاری سازی نماز جماعت در خور توجه و موفقیت آمیز توصیف کرد .

سید موسی بلادیان با تاکید به این مطلب که لازم است سایر دستگاه ها  نیز از تجربه موفق شرکت نفت و گاز کارون الگو برداری کنند، گفت: رمز موفقیت شرکت نفت و گاز کارون در حوزه نماز این است که مدیرعامل این مجموعه علاوه بر تبحر کافی در حوزه تخصصی خود، خادم به نماز و مقید به این فریضه الهی است . 

گفتنی است در پایان این گردهمایی برخی از دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ نماز و عبادت در سازمان متبوع خود پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.