دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خوزستان گفت: وضعیت برق داخلی پارک شهربازی پادادشهر اهواز غیراستاندارد و خطرآفرین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری این استان، عباس حسینی پویا سه شنبه دهم مردادماه، در حاشیه بازدید از وضعیت اتاق برق، تجهیزات و سیم‌کشی داخلی برق پارک شهربازی پادادشهر اهواز، از وضعیت ایمنی این پارک انتقاد کرد و گفت: طبق مشاهدات به عمل آمده و گزارش‌هایی که مهندسین برق ارائه کردند، در حال حاضر پارک شهربازی که باید محلی امن برای تفریحات سالم خانواده‌ها و به‌ویژه فرزندان آنان باشد، از ایمنی کافی برخوردار نیست و شاهد وضعیت غیراستاندارد و خطرآفرین تجهیزات برق این پارک هستیم.

وی افزود: در بازدید از پارک شهربازی پادادشهر اهواز شاهد تجهیزات خطرآفرین برق و نحوه غلط کابل‌کشی در داخل محوطه پارک بودیم. در این زمینه باید با تشکیل جلسه تخصصی با حضور مسئولین و متولیان امر این مشکلات به سرعت مرتفع و تجهیزات برق این پارک به شکل استاندارد و مطلوب درآیند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خوزستان خاطرنشان کرد: در بعضی از بخش‌های پارک بیرون‌زدگی سیم‌های بدون عایق در سطح معابر مشاهده شد که این مسئله خطر آفرین است و باید به آن به سرعت رسیدگی شود.

در این بازدید عبدالحمید عباس شیاری، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق اهواز نیز ضمن تأیید سخنان دادستان مرکز استان، گفت: تابلوها و تجهیزات برق داخلی و نحوه سیم‌کشی موجود در پارک کاملا غیراستاندارد است و هر آن ممکن است این تجهیزات دچار نقص فنی شده شوند.

وی افزود: کابل‌کشی نیز به‌ گونه‌ای انجام شده است که اگر به هر علت کابل‌های موجود دچار حریق شوند، تمام نرده‌های فلزی و تجهیزات منصوبه در محوطه پارک که با کابل برق در ارتباط هستند، ممکن است برق‎دار شده و خدای ناکرده باعث برق گرفتگی و حتی منجر به فوت حاضرین در مجاورت آن‌ها شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق اهواز  یادآور شد: تا پیش از کنتور برق در حوزه وظایف این شرکت است و تجهیز و نگهداری بعد از کنتور برق در حوزه مسئولیت و نگهداری مشترک خواهد بود.

شیاری خطاب به دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان خوزستان عنوان کرد: متاسفانه همین شکل از بی نظمی تجهیزات داخلی برق غیراستاندارد را در پاساژهای سطح شهر اهواز نیز شاهد هستیم که علاوه بر غیر استاندارد بودن، از برق به صورت غیرمجاز استفاده می‌شود و زمینه حوادث ناگواری همچون آتش‌سوزی پاساژ رضوان که چندماه پیش در اهواز طعمه حریق شد را فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.