مصطفی نظری روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:تجمع تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه در جاده سراسری شوش - اهواز در روز سه شنبه و مسدود کردن این جاده غیر قانونی بوده و با کمک نیروی انتظامی 10 نفر از افراد تجمع کننده بازداشت شدند که این افراد با قرار مناسب راهی زندان شدند.
دادستان شوش در عین حال گفت:پرداخت مطالبات کارگران و کارکنان حق آنان است اما باید این مطالبات از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود و دادستان و دادگستری پیگیر حقوق کارگران نیشکر هفت تپه می باشند.
وی تخلف این این افراد را مسدود کردن جاده ترانزیتی اهواز - شوش و اخلال در نظم عمومی عنوان کرد و نسبت به برپایی هر گونه تجمع غیر قانونی به کارگران به خاطر امکان سوء استفاده عده ای هشدار داد و گفت:در چنین تجمعاتی ممکن است عده ای افراد مغرض به اموال عمومی خسارت وارد کنند ودراین موقع به ضرر کارگران تمام می شود لذا از کارگران انتشار می رود مراقب باشند.
وی در خاتمه به برخی سایت ها و پایگاه های خبری مجازی در خصوص انتشار اخبار کذب هشدار داد و گفت: این سایت های خبری به دلیل انتشار اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی از طریق پلیس فتا شناسایی شده و تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.
کارگران نشکر هفت تپه روز سه شنبه سوم مرداد ماه در اعترضا به پرداخت نشدن حقوق ماه های اردیبهشت ، خرداد و تیر96 ، پاداش کشت 95 و بن ماه رمضان 96 همچنین حقوق بهمن و اسفند 94 کلیه کارگران روزمزد شرکت دست به تجمع زدند که این تجمع به جاده سراسری اندیمشک - شوش - اهواز کشیده شد و موجب ایجاد ترافیک سنگین در این جاده شد.
کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف اخیرا از سوی قادم مقام این شرکت پنجهزار و 500 نفر اعلام شده است.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.