حجت‎‌اله جانبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در هفته ‌های پیش‌ رو شاهد بهره برداری از پارت نخست بیمارستان اروندکنار به نام حضرت زینب (س) خواهیم بود.
وی اظهارکرد: این قسمت شامل بخش‌ های اورژانس، آزمایشگاه و رادیولوژی است که به امکانات روز مجهز است.
جانبی با بیان اینکه با بهره برداری از این بخش ها نیاز به اعزام بیماران به آبادان به اندازه زیادی کاهش می یابد افزود:قسمت دوم این بیمارستان هم که به لحاظ فیزیکی و خرید تجهیزات شرایط خوبی را دارد و امیدواریم بخش‌ های آی ‌سی‌یو، زنان زایمان و بخش اطفال این بیمارستان تا پایان امسال بهره برداری شود.
جانبی گفت: با بهره برداری از بیمارستان حضرت زینب (س) و قسمت‌ های جدید بیمارستان طالقانی آبادان ، فشار کاری زیادی که به بیمارستان بهشتی آبادان وارد شده، کاهش می‌ یابد.
وی خاطرنشان کرد:بیمارستان بهشتی آبادان تنها بیمارستان بخش دولتی آبادان است که جمعیت زیادی از بیماران به آن مراجعه می‌ کنند.
معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در آینده نزدیک تعداد بیماران برای بیمارستان‌ های مختلف تقسیم می ‌شود، برای بیمارستان طالقانی نیروی جدیدی را جذب خواهیم کرد و پزشکان متخصص را برای افتتاح بیمارستان طالقانی در نظر خواهیم گرفت که با اضافه شدن این نیروهای تخصصی، بیماران خدمات باکیفیت‌ تر و سریع ‌تری را دریافت خواهند کرد.
معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان درباره بیمارستان طالقانی نیز گفت:ساخت یک بیمارستان 200تختخوابی در مجاورت این بیمارستان درحال انجام است ودر بیمارستان فعلی نیز بازسازی‌ هایی درحال انجام است.
وی افزود: در بال شمالی این بیمارستان بخش‌ های اتاق عمل، بخش بستری 27 تختخوابی، بخش استریل کردن ست‌ اتاق عمل و بخش مدرن زایمان که داری 6 اتاق است، به بهره برداری می رسد.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان اظهارکرد: بخش اتاق عمل این بیمارستان با چهار اتاق عمل نیز حدود 2 هفته آینده بهره برداری می شود.
جانبی با بیان اینکه در نظر است در آینده‌ای نزدیک بیمارستان ‌ها را در حوزه تخصصی متمرکز کنیم، گفت:بیمارستان طالقانی آبادان تمام ارجاع ‌های تصادفات و تروما را پوشش خواهد داد، به همین دلیل با در نظر گرفتن این موضوع و تخصصی کردن بیمارستان‌ ها، شاهد ورود تجهیزات مدرن‌ تر، به ‌روز و فوق‌‌ تخصصی‌ تری در هر بیمارستان خواهیم بود.
وی اظهارکرد:در آینده در بیمارستان بهشتی آبادان شاهد شکل‌ گیری فضای تخصصی چشم و اورولوژی خواهیم بود و تجهیزات لازم به همین منظور در این بیمارستان متمرکز خواهد شد.
معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین گفت:جذب متخصصان طب اورژانس از 2 سال پیش برای بیمارستان های زیر پوشش این دانشکده انجام شده تا سریع‌ تر و با کیفیت‌ تر به بیماران اورژانسی رسیدگی کنند.
وی اضافه کرد:از ماه آینده در بیمارستان طالقانی و شهید بهشتی آبادان به طور 24 ساعته پزشک طب اورژانس را خواهیم داشت.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:در گذشته از ساعت 14 تا 2 بامداد این متخصصان در بیمارستان ‌ها حضور داشتند ولی با پیگیری‌ انجام ‌شده و جذب متخصصان بیشتر، توانستیم این حضور را به صورت 24ساعته داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر هم تعداد پزشکان طب اورژانس‌ افزایش یافته ، گفت:بیمارستان شهید معرفی ‌زاده شادگان هم که پزشک اورژانس نداشت، امسال از وجود این پزشک متخصص بهره خواهد برد.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:در ماه جاری دومین متخصص طب اورژانس به کادر بیمارستان شادگان پیوست.
جانبی گفت:امیدواریم سومین پزشک با همین تخصص را هم بتوانیم جذب کنیم تا در شادگان هم به طور 24ساعته پزشکان طب اورژانس را در اختیار داشته باشیم.
7104/ 6037
خبرنگار: مسعود گادار ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.