به گزارش ایرنا پس از انتشار خبر اعتراض کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران و مصاحبه با مدیر عامل این شرکت، تعدادی از کارگران و کارکنان این شرکت پس از انتشار خبر در تماس مکرر با ایرنا و حضور در تحریریه این خبرگزاری نسبت به آن واکنش نشان داده و خواستار پاسخ روشنی از سوی مدیرعامل این شرکت شدند.
یکی از کارکنان گروه ملی فولاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: خبر راه اندازی خط فولاد سازی این شرکت کذب است و این خط فعال نیست و حقوق کارگران نیز از فروردین تاکنون پرداخت نشده است.
وی که خواست نامش فاش نشود بیان کرد: کارگران وعده‌های زیادی شنیده‌اند که عملی نشده‌اند به خاطر همین دیگر نمی‌توانند به حرف مدیرعامل اعتماد کنند.
وی اظهارکرد: نیمی از مشکلات این شرکت داخلی است.
همچنین تعدادی از کارگران گروه ملی نیز اظهار کردند: صحبت‌های مدیر عامل درباره پرداخت حقوق کارگران صحت ندارد و آنها چندین ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند همچنین هم اکنون این شرکت تولیدی هم ندارد و خطوط تولید آن متوقف است.
یک مقام آگاه در گروه ملی نیز اظهارکرد: حقوق کارشناسان ، تکنیسین ها و کارگران این شرکت تا فروردین امسال پرداخت شده است.
در پی اعتصاب پنج روزه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران که گفته می شود هنوز ادامه دارد ، ایرنا مصاحبه‌ای با حمید محمودی، مدیرعامل گروه ملی فولاد انجام داد که وی اعلام کرد حقوق‌ سه ماه نخست امسال کارگران این گروه، پرداخت شده و خط فولاد سازی آن فعال است.
بر اساس این گزارش، ﮔﺮﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی و بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که در شرق اهواز قرار دارد.
این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد و در پی مطرح شدن پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سال 1390 تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است. بلاتکلیفی این شرکت موجبات زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی را فراهم کرده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تاکنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند.
شرکت گروه ملی فولاد اسفند پارسال به بانک ملی واگذار شد.
7164 /6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.