به گزارش ایرنا به نقل از پورتال اداره کل هواشناسی خوزستان، بر اساس اطلاعیه مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی، خروجی مدل های جهانی و منطقه ای گرد و غبار نشان دهنده وزش باد قابل ملاحظه تا شدید و فعال شدن کانون های گرد و غبار خارجی و داخلی در روزهای سه شنبه بعد از ظهر و چهارشنبه از اواسط وقت است.
این گزارش می افزاید: نتیجه آن افزایش غلظت آلاینده گرد و غبار و کاهش دید افقی ابتدا در مناطق غربی، جنوب غربی و سپس در مناطق مرکزی خوزستان خواهد بود.
همچنین در روز دوشنبه هفته جاری برای ساعاتی در بعدازظهر احتمال کاهش دید افقی در مناطق غربی خوزستان وجود دارد و در روز های یاد شده با کاهش سرعت باد شاهد بهبود کیفیت هوا خواهیم بود.
در این اطلاعیه توصیه شده که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کرده و مسئولان مربوطه تمهیدات لازم را به کار گیرند.
بر اساس این گزارش، بررسی نقشه های پیش یابی برای حداقل سه روز آینده ، وقوع دماهای 50 درجه را در بیشتر نقاط خوزستان نشان می دهد.
همچنین جریانات جنوبی تا اوایل صبح فردا باعث افزایش رطوبت و شرجی در نوار ساحلی و در مواردی مرکزی خوزستان خواهد شد و در روز دوشنبه تا چهارشنبه وزش باد قابل ملاحظه سبب برخاستن گرد غبار ابتدا در مناطق غربی و سپس مرکزی خوزستان می شود.
3004 / 6037
دریافت کننده: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.