19 گردشگر که روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند هنگام شنا در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و 2 نفر از آنها غرق شدند.
از این گروه ، تعداد 14 نفر نجات یافته و جستجو برای نجات سه نفر دیگر ادامه دارد.
به گزارش ایرنا حبیب اله آصفی روز شنبه با بیان اینکه بسیج تمام امکانات تا یافتن افراد مفقود شدهه ادامه دارد گفت:جمعه شب 2 گروه محلی با تاریک شدن هوا با تعدادی منور ، مسیر نهرهای نزدیک به محل حادثه در غرب رودخانه به سمت اندیمشک را جستجو کردند ضمن اینکه از ساعت 5 صبح امروز شنبه عملیات جستجو با تمام توان اجرایی از سرگرفته شده است.
وی افزود:در نشست ستاد بحران دزفول وظایف دستگاه ها تقسیم و هماهنگی لازم جهت اعزام افراد به محل حادثه در دستور کار قرار گرفت.
فرماندار دزفول ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه گفت:مسئولان دزفول همراه با مسئولان محلی به منطقه اعزام شده تا گزارش عینی کسب کنند و با استفاده از توان مردم منطقه و تجزیه نقشه دقیق با نظارت به منطقه کول خرسان اعزام شوند .
وی ادامه داد:روز جمعه نیز با هماهنگی انجام شده در سه نوبت عملیات جستجو به همراه کارشناسان ستاد بحران و هلال احمر استان خوزستان و شهرستان دزفول انجام شد و با هماهنگی فرمانداران اندیمشک و شوش و نیز بخشداران الوار و بخش مرکزی اندیمشک کلیه نیروهای امدادی بسیج شدند .
فرماندار دزفول اضافه کرد:در پی وقوع این حادثه در عصر روز پنجشنبه کلیه نیروهای امدادی و هلال احمر شهرستان دزفول با کمک ظرفیت های مردمی در محل حادثه حضور یافته و با هماهنگی انجام شده با تامین تعدادی قایق و جت اسکی ،تعدادی هلی شات جهت رصد محل های احتمالی مفقودان وارد عمل شدند.
آصفی افزود: با تامین تعدادی هلی شات دوربرد از شهرهای رامهرمز ،آبادان ،اهواز و استقرار در محل عملیات جستجو ،اعزام نیروهای داوطلب عشایر آشنا به منطقه و همکاری 28 نیروی نجات غریق محلی از سمت بیشه بزان با همراهی چند غواص کارآزموده عملیات جستجو همچنان در منطقه کول خرسان و چال کندی رودخانه دز ادامه دارد.
وی گفت:به منظور تسریع در عملیات جستجو با پیگیری انجام شده تاکنون 2 بار دبی رودخانه دز کاهش یافت تا عملیات جستجو آسانتر و گشت رودخانه بصورت 24 ساعته ادامه یابد.
آصفی از تلاش شبانه روزی نیروهای امداد و نجات ،آتش نشانی ،هلال احمر،نجات غریق ،هیات کوهنوردی و کوهنوردان داوطلب و نیز داوطلبان محلی که از زمان وقوع حادثه تاکنون برای کمک و یاری رساندن و یافتن گردشگران از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند تقدیر کرد .
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.