به گزارش خبرنگار ایرنا فریدون حسنوند پنجشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح های مختلف در محل فرمانداری با اشاره به نیاز مردم اندیمشک به اماکن تفریحی و رفاهی افزود:احداث مراکز تفریحی و اقامتگاههای رفاهی برای مردم در اطراف دریاچه های دز و کرخه ضرورت دارد.
وی اظهار کرد:پرورش ماهی ، آبزیان ، راه اندازی ورزش های تفریحی مانند قایقرانی ، طرح های مختلف تفریحی و رفاهی در این زمینه می تواند موجب ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم شود.
وی بیان کرد:منطقه منگره به عنوان یک منطقه مهم گردشگری در اندیمشک رها شده است در حالیکه می تواند بهترین مکان گردشگری باشد.
حسنوند بیان کرد:برای برون رفت از چنین شرایطی ، برنامه ها و پیگیری های بسیار خوبی انجام شده است.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت:در راستای بهره مندی شهروندان از فضاهای مناسب تفریحی ، بازدید از سدهای برقابی استان با حفظ اصول و قوانین مربوطه در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته آزاد شده است.
وی گفت:با وجود هزینه های میلیاردی در سدهای کرخه و دز اما این 2 سد فقط در ایام نوروز به روی مردم باز می باشند.
وی در بخش دیگری با اشاره به لزوم تلاش جمعی برای توسعه اندیمشک افزود:به منظور توسعه شهرستان باید هماهنگی بین بخشی در سطح شهرستان، استان و کشور بیشتر باشد.
حسنوند گفت:جذب سرمایه گذار و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران یک گام مهم برای تحول در حوزه اشتغالزایی است.
وی بیان کرد:تدوین و جمع بندی ظرفیت های شهرستان و همچنین تهیه چشم انداز شهرستان در 2 کتاب نیاز شهرستان است که باید انجام گیرد.
وی افزود:تدوین پتانسیل های شهرستان به جذب سرمایه گذار و معرفی فرصت ها به سرمایه گذاران کمک جدی خواهد کرد.
حسنوند افزود:تدوین چشم انداز شهرستان و تعریف طرح های شاخص در این سند نیز موجب تسریع و برنامه ریزی کیفی تر در ارائه خدمات به مردم و توسعه شهرستان می شود.
رئییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ،‌راه آهن را نماد اندیمشک دانست و اظهار کرد:یکی از طرح های مهم در سطح شهرستان ، احداث بندر خشک است که این طرح با همکاری راه آهن در دست اقدام می باشد.
وی بیان کرد:اجرای چنین طرح هایی موجب ایجاد اشتغال، کاهش هزینه و رونق اقتصادی در منطقه می شود و با احداث این طرح مهم ، اندیمشک به قطب اقتصادی و جذب سرمایه خارجی تبدیل خواهد شد.
وی افزود:استاندار محترم نگاه بسیار خوبی به توسعه اندیمشک دارد و دیدگاه همه دولتمردان به توسعه منطقه روشن و مثبت می باشد ضمن اینکه تعامل بین قوای سه گانه در شهرستان مثبت و بسترساز توسعه هرچه بیشتر اندیمشک خواهد بود.
فرماندار اندیمشک نیز گفت:هنوز از ظرفیت های شهرستان در راستای اشتغالزایی به نحو شایسته استفاده نشده و این پتانسیل ها در سال های قبل مغفول مانده است.
پیمان جهانگیر افزود:طی یک سال اخیر با برنامه ریزی جدی برای استفاده از این ظرفیت ها تلاش شده است.
وی گفت:پایانه صادراتی کشاورزی از جمله طرح های شاخص و اشتغالزا در اندیمشک است که مراحل استعلام های نهایی را طی می کند.
وی گفت:احداث بندر خشک ، شهرک های کشاورزی و دیگر پروژه های مهم اندیمشک موجب تغییر در آمار بالای بیکاری اندیمشک خواهد شد.
وی تاکید کرد:زنجیره تعامل و وحدت مسئولین شهرستان اندیمشک موجب ایجاد روحیه نشاط در مردم شده و نتایج خوبی در زمینه رفاه ،اشتغال و امنیت هرچه بیشتر به دنبال دارد.
جهانگیری در ادامه به ظرفیت های این منطقه از جمله دسترسی به راه آهن، آزادراه، صنایع و تولیدات کشاورزی برای صادرات ، اشاره کرد و افزود: بندر خشک اندیمشک، شمال خوزستان را به قطب اقتصادی و صادرات و واردات کالا تبدیل خواهد کرد.
وی در ادامه احداث بندر خشک در این نقطه از شمال خوزستان را اقتصادی، باصرفه و سبب کاهش هزینه های حمل ونقل کالا عنوان کرد .
در این جلسه فرشاد انصاری مدیرکل راه آهن ناحیه زاگرس به تشریح برخی امور مربوط به حوزه راه آهن و بندر خشک پرداخت.
به گفته مسئولان اندیمشک اجرای طرح بندرخشک به سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریالی نیاز دارد .
بررسی وضعیت احداث بندر خشک اندیمشک و برخی طرح های دیگر محور این جلسه بود.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.