یک گروه گردشگر که روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند هنگام شنا در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و تعدادی از آنها غرق شدند.
از این گروه 19 نفره ، تعداد 13 نفر با کمک مردم ، نیروهای امدادی ، آتش نشانی نجات یافته اما از سرنوشت چهار گردشگر دیگر خبری نیست.
اجساد 2 نفر از غرق شدگان این حادثه نیز روز گذشته از رودخانه دز خارج شد.
به گزارش ایرنا عملیات جستجو توسط گروه های امدادی و نیز غواص آتش نشانی دزفول برای یافتن چهار گردشگر مفقود شده در منطقه چال کندی دزفول از بامداد روز جمعه آغاز شده است.
عظیم رضای مرساق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:یک گروه 10 نفره امدادگر و سایر عوامل صبح روز جمعه به وسیله یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان خوزستان به منطقه اعزام شده تا مسیر رودخانه را برای یافتن چهار گردشگر مفقود شده رصد کنند.
وی اظهار کرد:این بالگرد با پرواز بر فراز مسیر رودخانه دز از بالادست سد تنظیمی تا مناطق گردشگری 'کول خرسان' و چال کندی تمام مسیر رودخانه دز و نیز تپه های مناطق اطراف رودخانه را برای یافتن ردی از گردشگران مفقود شده جستجو می کند.
در این پرواز نیروهای واکنش سریع امداد و نجات هلال احمر استان خوزستان و کارشناسان مدیریت بحران استانداری خوزستان حضور دارند.
رضای مرساق همچنین گفت: از نخستین ساعات بامداد روز جمعه گروه سه نفره امداد و نجات هلال احمر دزفول با کمک عوامل محلی عملیات جستجو برای یافتن گردشگران را آغاز کرده اند.
در پی کسب خبری مبنی بر مشاهده سه نفر از این کوهنوردان در اطراف محل حادثه امید برای زنده پیدا کردن آنها قوت گرفته است.
منطقه گردشگری چال کندی در بالادست رودخانه دز در فاصله 15 کیلومتری از سد تنظیمی دز واقع است که شنا کردن در این منطقه به دلیل عمق زیاد رودخانه و شدت جریان آب و نیز وجود گرداب بسیار خطرناک است.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.