استاندار خوزستان در دیدار با اعضای دبیر خانه جشنواره بین المللی شعر رضوی، گفت: برگزاری جشنواره در قالب شعر عربی برای ثامن الحجج (ع) افتخاری برای خوزستان است و هم کاربرد ادبی، دینی و مذهبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی بعد از ظهر امروز جمعه 30 تیرماه در دیدار با اعضای دبیر خانه جشنواره بین المللی شعر رضوی، گفت: این افتخار نصیب ما شده تا به قدر بضاعت در گسترش فرهنگ تشیع و پاسداشت حریم ائمه اطهار (ع) و بالاخص با نام امام علی ابن موسی الرضا (ع) قدمی در گسترش فرهنگ علوی بر داریم و از این بابت باید باید خدا را شاکر باشیم.

شریعتی افزود: در این مقطع، این توفیق به ما داده شده تا خدمتگذاری در این زمینه باشیم و در بسط و گسترش شعر ولایی و تفکر و اندیشه شیعی با نام آقا علی ابن موسی الرضا (ع) بتوانیم قدم هرچند کوچکی را برداریم. قطعا همه ما باید برای این مراسم پیشگام و پیشقدم باشیم و خوزستان که دروازه ورود اسلام و تشیع به ایران بوده در این زمینه ها باید پیشگام باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: آحاد مردم استان مفتخر به مسیر ائمه هدی (ع) هستند اما این موضوع باید نمود بیرونی و بین المللی داشته باشد اینکه این علقه مردم نمود بیرونی داشته باشد حائز اهمیت است و با این سمینارها و کنگره ها شناساندن خوزستان و علقه و تقید و دلبستگی اش به شیعه اثنی عشری بارز و هویدا می شود.

شریعتی تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم فرهنگ رضوی را گسترش و بسط دهیم و شعر عربی که زینت بخش این مراسم است موجب رشد و تعمیق فرهنگ رضوی می شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره در قالب شعر عربی برای ثامن الحجج (ع) افتخاری برای خوزستان است و ما باید این را هر سال پاس بداریم و سال به سال گسترش و تعمیق دهیم و ابعاد بیشتری به آن ببخشیم و صرفاً به بخش شعر بسنده نکنیم و تبلیغاتی که انجام می شود باید بسیار گسترده بوده و استقبال هم باشکوه باشد.

شریعتی عنوان کرد: برای گسترش ابعاد این مراسم در سال های آینده نیاز است دبیرخانه این جشنواره دائمی شود و در طول سال فعال شود و برنامه ریزی های لازم را داشته باشد و برای همکاری در این زمینه آمادگی کامل دارم.

در ابتدای این دیدار، اعضای دبیرخانه اجرایی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی با قدردانی از عنایت ویژه استاندار خوزستان خواستار همکاری دستگاه های اجرایی در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره شدند.

مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی شعر رضوی دهم مردادماه در مصلی شهرستان کارون و مراسم اختتامیه یازدهم مرداد ماه در مجتمع فرهنگی دعبل خزایی شهرستان شوش برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.