به گزارش ایرنا علی حسین حسین زاده روز چهارشنبه در آیین سال نوی صابئین مندایی دراهواز به مسایل مختلفی از جمله وضعیت کشور در منطقه، شکل گیری دولت دوازدهم ، میدان نفتی مشترک ایران و عراق، مسایل زیست محیطی کارون و طرح های عظیم آب و فاضلاب پرداخت.
وی وضعیت منطقه و خاورمیانه را ناامن خواند و گفت: درگیری های فراوانی در مناطق مختلف در کنار مرزهای کشور رخ می دهد اما امروز امنیت و ارتقای شاخص‌هایی که در کشور وجود دارد را مدیون امام راحل، هدایت‌های مقام معظم رهبری و مشارکت مردم در همه زمینه ها هستیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: عوامل متعددی در ممتاز بودن جایگاه و امنیت کشور تاثیر گذار بوده است که مشارکت همه مردم، اقوام و مذاهب در نظام جمهور اسلامی ایران یکی از این عوامل است.
وی نظام جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر مردم سالاری دانست و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری در استان خوزستان حدود 60 درصد به آقای روحانی رای دادند که این نشان از همدلی و وحدت در کشور دارد.
حسین زاده با اشاره به منطقه آزاد آبادان و خرمشهر توضیح داد: در حوزه معیشتی، خوزستان مشکلات فراوانی دارد و راه اندازی سایت کمرگی این منطقه که اکنون آماده بهره برداری است ، می‌تواند در اوضاع معیشتی استان تحول ایجاد کند.
وی گفت: شاخص های بیکاری و حاشیه نشینی در اهواز بالا است و نرخ آسیبهای اجتماعی در این شهرستان بسیار زیاد است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: همدلی میان مسئولان فعلی استان، ارتباط نمایندگان و دولت جدید که با مشارکت مردم روی کار آمده جای هیچ گونه بهانه ای را نمی گذارد ، باید همه برای مردم کار کنیم و قدمهای لازم را برداریم.
وی تاکید کرد: ریاست جمهوری اعتباری نزدیک به 23 هزار میلیارد به طرح آب و فاضلاب خورستان اختصاص داده که قرار است طی سه سال آینده هزینه شود و مشکل استان در این زمینه برای همیشه رفع شود.
حسین زاده اضافه کرد: طرحی ویژه شبکه‌ آب و تصفیه فاضلاب با این اعتبار آغاز می‌شود و رودخانه کارون از این حجم بالای پساب و فاضلاب نجات خواهد یافت.
وی با اشاره به میدان نفتی آزادگان توضیح داد: در حال حاضر کشور عراق نزدیک به 300 هزار بشکه از این میدان نفتی تولید وصادر می‌کند در ایران نیز با پیگری نمایندگان خوزستان این مخزن مشترک قرار است فعال شود و سرمایه گذاری در این بخش آغاز شده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مسئولان نفتی در گفت وگویی که پیرامون فعال کردن این میدان نفتی مشترک داشتند اعلام کردند یک عسلویه نفتی باید در آن جا شکل بگیرد،ما هم امیدواریم با تحقق این امر شاهد اشتغال زایی در منطقه دشت آزادگان که از شاخص بیکاری رنج می‌برد باشیم.
پیروان آیین صابئین مندایی خوزستان روز چهارشنبه 28 تیر در عبادتگاه خود در اهواز ، سال نو و عید بزرگ خود را جشن گرفتند.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.