به گزارش ایرنا، منطقه گردشگری دره انار که به دره اناری نیز معروف است، در بخش مرکزی و در 25 کیلومتری مرکز شهرستان گتوند قراردارد و این منطقه با دمای بسیار مطبوع و خنک در فصل گرم سال، یکی از مناطق دیدنی و گردشگرپذیر استان خوزستان به شمار می آید.
درختان انار و انجیر و انواع گیاهان دارویی در کنار چشمه های مختلف بر جذابیت این منطقه افزوده است .
وجود چشمه سارها،دیوارهای قندیل بسته،بوته زارها ، گونه‌های گیاهی و تلفیق آب و کوه و درختچه های وحشی ، زیبایی‌های این منطقه گردشگری را دو چندان کرده است.
دره انار دارای درختان انار و دیواره های سرسبزاست و هر ساله به خصوص درفصل تابستان به دلیل اختلاف 15 تا 20درجه ای دمای داخل دره نسبت به فضای بیرون ، هزاران نفر از دوست داران طبیعت را به سوی خود جذب می‌کند.
برای رسیدن به این دره زیبا و دیدنی باید حدود 20دقیقه بصورت پیاده روی و کوهپیمایی طی کرد همچنین برای رسیدن به بخش هایی از این دره به ناچار باید خود را به آب زد تا به نقاط بکر دره انار رسید.
آب جریان در این دره سرسبز ، بسیار خنک و گواراست و گونه های مختلفی از انواع ماهیان نیز در چشمه های این دره به چشم می خورد همچنین وجود چشمه های فراوان در دل کوه و ریزش مداوم آن در دره، باعث ایجاد حوضچه هایی شده و این نقطه مکان مناسبی برای تفریح و شنای گردشگران ایجاد کرده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: منطقه گردشگری دره انار گتوند به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و جاذبه‌های ممتاز و متنوع همیشه به ‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شهرستان گتوند و استان خوزستان مطرح بوده و موردتوجه قرار گرفته است.
یعقوب نگهداری افزود: مسیر دسترسی به دره از مرکز شهرستان تا این منطقه گردشگری از جاده آسفالته برخوردار است و فقط حدود یک کیلومتر از جاده بهسازی نیست که بخاطر سهولت دسترسی دوستداران طبیعت، با دستگاه های راهسازی تسطیح شد.
وی از پیگیری جهت بهسازی این مسیر دسترسی خبر داد و افزود:امیدواریم برای بهسازی این مسیر اعتبار لازم تامین شود.
نگهداری در پایان افزود: خوشبختانه در سال های اخیر با استقرار اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در شهرستان گتوند و انجام تبلیغات مناسب و آموزش تور لیدر های محلی، بر میزان ورود گردشگران و طبیعت دوستان به این منطقه اضافه شده است.
به گزارش ایرنا، منطقه گردشگری پل پرزین،سد تنظیمی،قلعه رستم، ساحل رودخانه کارون، باغات مرکبات و بیشه زارهای فراوان از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان 74 هزار نفری گتوند در شمال استان خوزستان به شمار می روند.
خبرنگار:باقر ابراهیمی** انتشاردهنده: محمد علی فریدپناه
7467/6068 کانال خبری ایرنا خوزستان: @ irnaahvaz
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.