به گزارش ایرنا آیت ا... سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه های این هفته نمازعبادی و سیاسی اهواز با اشاره به روز 23 تیر و روز گفت و گو و تعامل سازنده با دنیا اظهار کرد: ایران اسلامی همواره اهل سازش و منطق صحیح بوده و هیچگاه با هیچ کشوری بدعهدی نکرده است.
وی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان نیز به منظور تعامل و گفت و گوی منطقی با جهان در روزهای اخیر به کشور آمریکا سفر کرده تا از طریق گفت و گو، این خصوصیت های ایران اسلامی را به جهانیان منتقل کند.
خطیب نمازجمعه اهواز با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار کرد: تاسیس شورای نگهبان برای حفاظت از قانون یک اقدام بسیار با ارزش بود چرا که اگر این سازو کار در کشور ما وجود نداشت خطرات بسیاری در کمین ما بود.
وی همچنین به هفته تامین اجتماعی و بهزیستی نیز اشاره کرد و با تبریک به مناسبت فرا رسیدن این هفته یادآور شد: در شرایط کنونی جامعه ما با مشکلاتی همراه بوده که نیاز است تمامی دستگاه های دولتی و مردم در کنار یکدیگر در جهت کمک به نیازمندان کوشا باشند.
آیت ا... موسوی جزایری به روز 21 تیرماه و سرکوب جمعی از مردم ایران در مسجد گوهرشاد به دلیل اعتراض به قانون کشف حجاب اشاره کرد و گفت:در این روز صدها نفر از مسلمانان در اعتراض به قانون کشف حجاب رضاخان به شهادت رسیدند که این حادثه تاریخی باعث شد هر سال در چنین روزی جمع کثیری از بانوان ایران اسلامی برای گرامیداشت یاد این شهدا در راهپیمایی های گسترده ای حضور یافته و انزجار خود را نسبت به آن رژیم جنایتکار نشان دهند.
وی بیان کرد: عفاف و حجاب زنان مایه استحکام خانواده بوده و مانع فروپاشی آن و افزایش آمار طلاق و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه می شود.
خطیب نمازجمعه اهواز ادامه داد: بی حجابی و بی حیایی سوغات غرب است و تاکنون هرچه ضربه خورده ایم از تقلید از غرب بوده است.
وی همچنین به پیروزی غرور آفرین نیروهای مردمی عراق در آزادسازی موصل اشاره کرد و گفت: جوانان برومند عراقی در کنار مسستشاران و غیور مردان کشورمان موفق شدند استانی را از وجود داعشی های تکفیری پاک کنند که یکی از با اهمیت ترین مناطق برای دشمنان تکفیری بود.
آیت ا... موسوی جزایری ادامه داد: آزادسازی موصل کفه ترازو را به نفع نیروهای مقاومت سنگین تر کرد اما این پیروزی به برکت خون بزرگمردانی حاصل شد که همواره یاد و خاطره آنها را گرامی می داریم.
وی همچنین در خطبه های اول نماز، به نقش و جایگاه سلمان فارسی در دوران صدر اسلام اشاره کرد و وی را یکی از یاران نزدیک و وفادار پیامبر گرامی اسلام(ص) برشمرد.
خطیب نماز جمعه اهواز نقش سلمان فارسی را در ترویج دین اسلام در سال های طولانی پررنگ دانست و همواره بر گرامیداشت یاد این بزرگمرد اسلام تاکید کرد.
7152/ 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.