به گزارش ایرنا احمد جعفری نسب چهارشنبه در جلسه بررسی فرسایش رودخانه کارون در محدوده روستای ام الحجار بخش دارخوین اظهار داشت:از سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی رودخانه ها انتظار می رود که ظرف مدت 2 هفته نسبت به انجام مطالعات اولیه احداث آب شکن اقدام کند.
وی افزود: برای پیگیری و اجرای مصوبات مربوط به پیشگیری از فرسایش کارون با عضویت نمایندگان اداره کل بحران استانداری خوزستان، سازمان برنامه و بودجه ، فرمانداری شادگان ،سازمان بنیاد مسکن و سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل امور روستایی استانداری در شهرستان شادگان تشکیل شده است.
جعفری نسب گفت:فرسایش رودخانه کارون در حاشیه روستای ام الحجار امنیت کشاورزی و زندگی مردم را تهدید می کند و باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد.
وی اظهار داشت:رودخانه کارون بعنوان مهمترین رودخانه های خوزستان در زمینه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، آب شرب در سطح استان از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در ادامه جلسه گفت:با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در مقابل روستاهای ام الحجار در محدوده شهرستان خرمشهر در حریم بستر رودخانه کارون جلوگیری می شود.
وی در ادامه بر لزوم حفاظت از رودخانه کارون تاکید کرد و گفت:سازمان آب و برق استان خوزستان با توجه به جهت اهمیت رودخانه کارون در محدوده شهرستان شادگان نسبت به لایروبی آن اقدام کند.
روستای ام الحجار با یک هزار نفر جمعت در حاشیه رودخانه کارون و در 40 کیلومتری شهر شادگان قرار دارد.
شغل بیشتر اهالی روستای کشاورزی و نخلداری است.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.