محمد اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:پارسال طرح تحویل حجمی آب بصورت آزمایشی در 40 دریچه شبکه آبیاری دز اجرا شد که نتایج خوبی به بار آورد.
وی افزود: با اجرای این طرح در بیش از چهار هزار هکتار از زمین های مورد نظر، به میزان هشت درصد کاهش مصرف صورت گرفت و از اتلاف حدود پنج میلیون متر مکعب آب جلوگیری شد و از طرفی کشاورزان شرکت کننده در طرح، نسبت به روش هکتاری به میزان 5 درصد (معادل 460 میلیون ریال) آب بهای کمتری پرداخت نمودند.
اسلامی از نمایندگان کشاورزان تحت پوشش شبکه های آبیاری شمال خوزستان خواست با مراجعه به دفتر مشترکین حجمی و عقد قرارداد تامین آب ازمزایای این طرح بهره مند شوند.
به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان در تابستان امسال محدودیت چندانی در میزان کشت محصولات تابستانه وجود ندارد و کشاورزان تحت پوشش می توانند با رعایت الگوی مصرف بهینه قرارداد آب اراضی خود را ببندند.
وی اظهار کرد: اگرچه محدودیت کشت وجود ندارد ولی همچنان استفاده درست از آب و به خصوص آبیاری شبانه مورد تاکید است ؛ بویژه آنکه محدودیت های بارشی و به تبع آن کاهش ذخائر منابع آبی هر چند سال یکبار تکرار می شود.
در فصل زراعی تابستانه و پاییزه قریب به 30 نوع کشت مختلف از قبیل ذرت،گوجه فرنگی،هندوانه،خربزه،سبزیجات وکدو در اراضی تحت پوشش شبکه های آبیاری شمال خوزستان به بار می نشیند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را در وسعتی قریب به 180 هزار هکتار برعهده داشته و بیش از 18 هزار مشترک دارد.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.