به گزارش دوشنبه ایرنا حمید چیت چیان در اهواز در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار کرد : صنعت برق کشور علاوه بر تولید حدود 2 هزارو 600 مگاوات نسبت به سال گذشته توانسته 900 مگاوات با روشهای فنی گوناگون که به کار گرفته شده برق بیشتری تولید کند .
چیت چیان با بیان اینکه وزارت نیرو تمهیدات موثری را درارتباط با تامین برق مورد نیاز کشور درشرایط بسیارگرم داشته، ادامه داد : آمادگی شبکه برق ونیروگاه ها را به حداکثر ممکن رسانده ایم ، رکورد های بسیار بالایی که امسال داشته ایم در طول تاریخ صنعت برق کاملا بی سابقه بوده است .
وی افزود : وزارت نیرو با تمام ظرفیت های فنی ، امکانات ونیروی انسانی و تخصصی که در اختیاردارد تمام تلاش خود را در پیشرفت شبکه برق به کارگرفته است ولی در عین حال امکان دارد در بعضی از نقاط کشور حوادثی اتفاق بیفتد که درزمان های کوتاه خاموشی داشته باشند و از مردم کمال تشکررا داریم که در این شرایط صبر و تحمل می کنند .
وزیر نیرو با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق و انرژی بیان کرد : شرکت برق تمام کارهای مورد نیاز را با ظرفیت علمی و فنی برای پایداری شبکه برق به کار گرفته و علاوه بر این مردم هم در این پایداری برق اثر گذار هستند، آنها با خاموش کردن و صرفه جویی و در مصرف برق و انرژی در زمان پیک مصرف از ساعت 12 تا 16 و ساعت 20تا 23 شب سعی کنند که مدیریت بهینه مصرف را داشته باشند .
چیت چیان مهمترین مولفه تشکیل دهنده پیک مصرف برق در تابستان را لوازم سرمایشی عنوان کرد وگفت : از مردم درخواست داریم که درجه کولرهای گازی خود را در حد استاندارد(همان دمای 25 درجه) تنظیم کنند و مصرف بیش از حد از برق باعث خواهد شد در نقطه ای دیگراز کشور که نیاز به مصرف برق دارند، دچار خاموشی شوند و این بهترین همکاری است که مردم می توانند با شرکت برق داشته باشند .
وی با تمجید از خدمات خوبی که در خوزستان انجام شده، ادامه داد : احداث 5 شبکه بزرگ آبیاری زهکشی با مجموع مساحت 27 هزارو550 هکتار با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 650 میلیارد ریال ، ساخت 2 سد بسیار ارزشمند در منطقه بهمنشیر و مارد که حدود 2 سال آینده به اتمام خواهد رسید و سد سومی در حال اجراست که 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود دوماه آینده به بهره برداری می رسد.
وزیر نیرو درباره تاثیر ساخت سد در بهمنشیر گفت : احداث این سدها باعث جلوگیری از ورود اب شور خلیج فارس به بهمنشیر در زمانهای وقوع مد خواهد شد تا مردم عزیز ابادان و خرمشهر دیگر نگران شور شدن رودخانه ها و اسیب رسیدن به نخلستان ها و کشت و زرع خود نباشند .
چیت چیان با اشاره به اجرای طرح های برق در استان ادامه داد :طرح های متعددی در خوزستان در زمینه برق شروع شده و تعدادی هم به بهره برداری رسیده که امیدواریم این طرحها نتایج خوبی برای مردم عزیز خوزستان داشته باشد.
وزیر نیرو تصریح کرد : در حال حاضر در هیچ نقطه ای از کشور به دلیل کمبود درتولید برق مشکلی نداریم و مشکل عمده وقوع گرمای بسیار زیاد و بالارفتن مصرف در بعضی نقاط شبکه برق می باشد که شبکه ظرفیت کافی را ندارد و باعث افت ولتاژ برق و ایجاد اختلال در شبکه و مشکلات بعدی می شود.
وی ادامه داد : در خوزستان هم مسئله افت فشار برق و اختلال در شبکه برق را به دلیل گرمای بالا داشته ایم که تمام تدابیر لازم برای مقابله با اینگونه وضعیتها به کار گرفته شده است، دراستان سیستان بلوچستان به دلیل مسافت و پهناوری این استان و فاصله بین ابادی ها افت ولتاژ محسوس تر می شود که طی تصمیمی مقرر شد در چند نقطه انتهایی شبکه ،نیروگاه های کوچکی احداث کنیم تا با ورود انها به شبکه مشکل افت ولتاژ در مناطق سیستان بلوچستان هم مرتفع شود .
عملیات ساخت سدهای مارد و پایین ‌دست بهمنشیر با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو عصر دوشنبه در شهرستان‌ های آبادان و خرمشهر آغاز شد.
وزیر نیرو روز دوشنبه برای افتتاح یا کلنگ زنی چند طرح مهم به استان خوزستان سفر کرد.
7165/6002
خبرنگار: حمیدرضا ترابی فرد **انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.