به گزارش ایرنا،حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به گرمای هوا در کشور، خصوصا در استان خوزستان بر توجه به صرفه جویی در مصرف برق تاکید کرد و افزود: دولت بر صرفه جویی در مصرف برق اعلام کرده است و تا آنجایی که می توانیم در ساعات اوج مصرف، در استفاده از وسایل برقی صرفه جویی کنیم.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان قوه قضائیه گفت:بر اساس قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای قوانین و نظارت براجرای امور بر عهده‌ قوهی قضائیه است و دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان دو بازوی اصلی این قوه، مسئولیت این دو وظیفهی مهم را بر عهده دارند.
خطیب جمعه گتوند افزود: رهبر معظم انقلاب نقش‌آفرینی در موضوع آسیب‌های اجتماعی را از دیگر وظایف قوهی قضائیه دانستند و افزود: دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر موضوع دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأکید کردند که قوه قضائیه باید به این موضوع توجه کند.
حجت الاسلام شاه آبادی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از سرداران و فرماندهان سپاه و قدردانی از تلاش‌های سپاه در عرصه‌ی موشکی گفت: مقام معظم رهبری این حمله موشکی را عبادت ماه رمضان خواند و تاکید کردند،تا می توانید در بحث موشک کار کنید و زمینه سیلی خوردن دشمن را فراهم کنید.
امام جمعه گتوند در فراز دیگر از سخنانش در رابطه با قرارداد شرکت توتال با وزارت نفت افزود: قطعا جذب سرمایه خارجی کاری ارزشی و یکی از وظایف دولت است ، اما بدعهدی و سوء استفاده شرکت های فرانسوی با ایران را نباید فراموش کنیم.
حجت الاسلام شاه آبادی به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت:مبارزه جدی خانواده ها با مواد مخدر باید عملی شود و خانواده ها باید به عنوان سنگر اول دفاع از حریم خانواده خصوصا جوانان و نوجوانان در مقابل این مواد خانمان سوز باشند.
وی با بیان اینکه جلساتی نیز برای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان گتوند برگزار می شود گفت: مسئولان باید با خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر در این شهرستان برخورد کنند.
امام جمعه گتوند با بیان اینکه در برخی نقاط این شهرستان توزیع مواد مخدر توسط افراد متخلف همچنان انجام می شود افزود: مسئولان ذیربط باید با این افراد به شدت برخورد کنند.
حجت الاسلام شاه آبادی با اشاره به شانزدهم تیرماه روز مالیات، بر پرداخت مالیات از سوی مردم تاکید کرد و گفت: قطعا یکی از جنبه های پشتیبانی از دولت پرداخت مالیات است که باید به موقع انجام گیرد.
وی به کشف توطئه کودتای آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه در سال 1359 اشاره کرد و افزود:در این کودتا قرار بود مناطق حساس ایران از جمله خانه حضرت امام خمینی (ره) در تهران مورد حمله قرار گیرد، که قبل از این اقدام کشف و این کودتا خنثی شد.
امام جمعه گتوند به بیست و یکم تیرماه روز عفاف و حجاب و سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و کشتار مردم به دست رضاخان در سال 1314 اشاره کرد و گفت: چادر،عفاف و حجاب در خانواده های شهرستان گتوند به خوبی مورد توجه است اما بعضا در برخی نقاط موارد بد حجابی مشاهده می شود که باید برخورد شود.
حجت الاسلام شاه آبادی با بیان اینکه بی حجابی، انسجام اجتماعی را ازبین می برد، گفت:عفاف و حجاب یک مساله دینی است ،عفاف و حجاب فقط برای زنان نیست بلکه مردان نیز باید آن رعایت کنند.
7467/6068
خبرنگار:باقرابراهیمی**انتشار: محمدعلی فریدپناه کانال خبری ایرنا خوزستان @ irnaahvaz برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.