سیف الله قنواتی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 60 درصد خانوارهای هندیجان از گاز شهری برای مصارف خود استفاده می کنند در حالی که اداره گاز ناحیه هندیجان آمادگی پوشش 100 درصدی به خانوارها را برای واگذاری اشتراک گاز را دارا می باشد.
وی گفت: دولت هزینه زیادی برای گازرسانی به شهرها و روستاها انجام داده است و نگهداری علمک های گاز نیز هزینه 400 میلیون ریالی در بر دارد در حالی که هم اکنون به دلیل عدم خرید اشتراک، از بخشی از این علمک ها استفاده نمی شود.
قنواتی توزیع گسترده کپسول گاز مایع، انشعابات غیر مجاز برق و هزینه بالای لوله کشی گاز را از عوامل عدم خرید اشتراک گاز توسط مردم بیان نمود و افزود: باید با هماهنگی مسئولان و ارائه راهکارهای مناسب، مردم به سمت خرید اشتراک سوق داده شوند.
رئیس اداره گاز ناحیه هندیجان ادامه داد: بیشتر منازل در این شهرستان به صورت ویلایی و با متراژ بالا هستند و هزینه لوله کشی زیادی را به صاحبخانه که عموماً از اقشار کم درآمد نیز هستند تحمیل می کند.
وی افزود: مشکل هزینه لوله کشی در سطح روستاها که خانه های به مراتب با متراژ دو تا سه برابری شهر وجود دارد، گسترده تر است.
وی گفت: قسط بندی هزینه لوله کشی گاز یا ارئه تسهیلات توسط بانک ها می تواند به استقبال مردم از خرید اشتراک گاز کمک کند.
قنواتی ادامه داد: با اداره صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی نیز به منظور اجرای اقساطی لوله کشی منازل توسط پیمانکاران جلساتی برگزار شده است که امیدواریم با فراهم شدن شرایط لازم به افزایش خرید اشتراک کمک کند
وی تاکید کرد: خرید اشتراک گاز نسبت به هزینه تامین کپسول و برق بسیار به صرفه تر است و این اداره آمادگی واگذاری اشتراک گاز به کلیه مناطق هندیجان بجز مناطق تصرفی و منازل غیر استاندارد را دارد.
شهرستان هندیجان با 38 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته و دارای 7500 مشترک گاز می باشد.
7163/6064
خبرنگار: عبدالحسن محسنی نژاد** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.