به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست کارگروه گردشگری استان خوزستان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در خوزستان به خاطر پتانسیل‌های زیادی که استان از آن ها برخوردار است نیازمند استعلام های بیشتری از سازمان ها است که همین امر موجب می‌شود روند سرمایه گذاری در استان کند شود و من از این روند گلایه دارم.
وی افزود: در استان لرستان از هفت محل استعلام صورت می‌گیرد در حالی که در استان خوزستان از 21 سازمان باید استعلام شود زیرا پتانسیل های استان زیاد است .
استاندار خوزستان ادامه داد: برای تسهیل سرمایه گذاری نیازمند انرژی و تلاش بیشتری هستیم به همین دلیل باید سعی شود از پتانسیل‌ها استان به عنوان فرصت استفاده کرد.

*** سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی در منطقه گردشگری تنک تکاب
وی با اشاره به بررسی طرح جامع منطقه گردشگری تنک تکاب در بهبهان و تصویب آن بیان کرد: این طرح چندین ماه است که مطرح شده و تقریبا مراحل آخر بررسی آن طی می‌شود که به چند ایراد محیط زیستی برخورد کرده البته این ایرادات قابل برطرف شدن هستند.
شریعتی گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 100 میلیارد تومان منطقه نمونه گردشگری در آن منطقه انجام می‌شود که شرایط زیست، رفاه و سرانه فضای سبز را بالا می‌برد برای همین باید تلاش شود چنین کارهایی گسترش یابد و روند سرمایه گذاری آن‌ها در استان تسهیل شود.
روستای تنگ تکاب از توابع بخش مرکزی شهرستان بهبهان در استان خوزستان است و در 22 کیلومتری شمال شرقی شهر بهبهان قرار دارد.
دسترسی به این تنگ از طریق جاده کارخانه سیمان بهبهان و پس از آن جاده سد مارون و روستای تنگ تکاب امکانپذیر است این منطقه معبر کوهستانی جاده قدیمی بین النهرین به استخر و جاده دوره اسلامی خوزستان به فارس بوده است. این تنگه از نظر تاریخی و گردشگری طبیعی بسیار پراهمیت است.

*** موزه منطقه ای چگاسفلی ظرف 2 سال آینده ساخته می شود
وی با اشاره به طرح ایجاد سایت موزه چگاسفلی توضیح داد: روی طرح چگاسفلی متخصصان میراثی بسیاری کار کردند و به جرات می توان گفت که این منطقه بسیار کم نظیری است از یک گورستان تاریخی گورستان بزرگ در مساحت یک کیلومتر در دو کیلومت با قدمتی بالغ بر 6 هزار سال برخوردار است.
استاندار خوزستان افزود: بنا شده متولیان این طرح پیشنهادت خود را به سازمان برنامه بودجه ارایه دهند تا ظرف یکماه آینده اقدامات لازم برای آن را انجام دهند و ظرف 2 سال موزه منطقه‌ای در آن منطقه بسازیم و روند را به سمت ثبت جهانی پیش ببریم.
وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد منطقه چگاسفلی توضیح داد: این منطقه می‌تواند بسیاری از مناطق میراثی دیگر را تحت و شعاع خودش قرار دهد.
محوطه باستانی تل چگاسفلی در دشت زیدون (زهره) و در حاشیه جنوبی رودخانه زهره یکی از وسیع‌ترین محوطه‌های پیش از تاریخی در جنوب غربی ایران است در ایم محوطه گورستان 7000 ساله کشف شد که دریافت‌های اولیه باستان‌شناسان نشان می‌دهد که سنت تدفین در تل چگاسفلی واقع در جنوب غربی ایران منحصر به فرد بوده و نظیر آن در هیچ مکان دیگری پیدا نشده است.

*** مخالفتی با اجرای طرح خانه مسافر در خوزستان ندارم
شریعتی با اشاره به تصویب طرح خانه مسافر در استان خوزستان بیان کرد: هر چه قانون درباره خانه مسافر بگوید اجرا می‌شود تاکنون مخالفتی با این طرح در استان نشده و در شهرهایی مانند ایذه و شوشتر در حال انجام است.
وی تاکید کرد: سعی ما بر این است تا به خانه مسافر به عتنوان یک فرصت در استان نگاه کنیم.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.