مجموع اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان دزفول در سالجاری 820 میلیارد ریال می باشد که از این میزان اعتبار 485 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات تملک دارایی ها و 344 میلیارد ریال اعتبارات متوازن می باشد که از سوی سازمان برنامه و بودجه به شهرستان دزفول اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا حبیب اله آصفی روز یکشنبه در نشست کارگروه برنامه ریزی شهرستان دزفول افزود:متاسفانه 60 درصد مساحت شهرستان دزفول از خدمات مخابراتی محروم است که این برای هیچیک از مسئولان کشوری و استانی قابل باور نبود لذا با پیگیری انجام شده اعتباراتی برای حل مشکل مخابراتی این مناطق در نظر گرفته شد.
فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت:20 درصد دزفول جزو محروم ترین نقاط کشور از نظر امکانات است در حالی که 40 درصد تولید استان خوزستان در دزفول محقق می شود.
وی مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان در سال جاری را کافی ندانست و گفت:تخصیص این میزان اعتبار به دزفول به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان قابل قبول نیست.
آصفی دزفول را یکی از فقیرترین شهرهای خوزستان از نظر اجرای طرح های عمران روستایی برشمرد و گفت:شاید قابل باور نباشد که مناطقی در فاصله پنج کیلومتری شهر دزفول از پوشش شبکه مخابراتی محروم اند.
فرماندار ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه امسال حدود 9درصد کل اعتبارات به طرح های عمرانی اختصاص یافته است از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست با پیگیری جدی از طریق مسئولان کشوری و پیگیری از طریق ادارات کل نسبت به جذب اعتبارات این شهرستان اقدام کنند.
آصفی بیان کرد:احیای عملیات اجرایی ساخت پل در دست ساخت میانرود یکی از برنامه های مهم امسال در شهرستان دزفول بود اما اعتبار اندکی به این طرح مهم اختصاص یافت این درحالی است که پیمانکار این پروژه 35 میلیارد ریال طلبکار است و کل پروژه حدود 90میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی با تجلیل از مساعدت بنیاد برکت در راستای اجرای طرح های عمرانی و زیر بنایی در این شهرستان از جمله روستای گردشگری شوی گفت:در مجموع وضعیت روستاهای بخش سردشت،چغامیش و شهیون دزفول از نظر زیر ساخت ها مطلوب نیست.
معاون استاندار خوزستان گفت:متاسفانه در هنگام تخصیص اعتبارات 95 درصد شهرستان دزفول نادیده گرفته می شود و با این وضعیت اعتبارات تا سالها مشکلات مناطق روستایی دزفول حل نمی شود.
دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان خوزستان است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.