دکتر مهران ورناصری جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این افراد به صورت کوتاه مدت در مراکز درمانی بستری شدند و اقدامات درمانی لازم بر روی آنها انجام شد.
وی افزود: آمارگرمازدگی بیشتر در شهرهای اهواز، مسجد سلیمان، دشت آزادگان و ایذه بوده و آمار افراد گرمازده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
ورناصری در خصوص علائم گرمازدگی گفت: سردرد، اضطراب، تنفس سریع، ضربان قلب بالا، قرمزی صورت و در حالت پیشرفته اختلال در بینایی، شنوایی و هوشیاری ، توهم، اسپاسم عضلانی و تشنج از جمله این علائم است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: بهتر است در زمانی که با فرد گرمازده مواجه می شوید از اسفنج یا پارچه خیس برای خنک کردن وی استفاده کرده و با اورژانس 115 برای انتقال به مراکز درمانی تماس گرفته شود.
وی ادامه داد: افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله قلبی و دیابت که بیشتر در معرض ریسک گرمازدگی هستند باید بیشتر مراقب بوده و تا حد امکان از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.
ورناصری توصیه کرد: مردم تا حد امکان از فعالیت زیاد در هوای گرم خودداری کنند، مایعات بیشتر مصرف کنند و لباس های با رنگ روشن بپوشند، و خودروهای خود را در شرایط سایه قرار دهند تا دچار گرمای ناگهانی نشوند.
بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، دمای هوای اهواز در 24 ساعت گذشته به 53.7 درجه سانتیگراد رسید و دمای 14 نقطه استان بین 50 و 51 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
3004/6068
خبرنگار: خاطره غفاری** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.