به گزارش ایرنا دکتر باتارا پس از 42 سال طبابت و خدمت به مردم دزفول ، چهارم اردیبهشت امسال درگذشت و پس از طی تشریفات اداری و اجازه رسمی خانواده اش روز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم در دزفول تشییع و در جوار شهدای موشکی به خاک سپرده شد.
دکتر باتارا پیش از انقلاب سالها به عنوان پزشک عمومی در بیمارستان افشار دزفول مشغول خدمت بود.
این پزشک فیلیپینی دلسوز که همواره ایران را وطن خود می دانست با شروع جنگ تحمیلی از معدود پزشکانی بود که زیر بمباران هوایی و موشکی در دزفول ماند و به طبابت پرداخت.
دکتر باتارا به عنوان اولین پزشک بخش دیالیز در 2 نوبت صبح و عصر سالها در بیمارستان افشار دزفول به بیماران دیالیزی خدمت کرد.
باتارا در زمان جنگ تحمیلی در تمام ساعات شبانه روز در خدمت مصدومان حملات موشکی و نیز رزمندگان مصدوم بود و طبابت کرد.
این پزشک متعهد فیلیپینی سالها در دزفول خالصانه ، بی ریا و بی ادعا در خدمت بیماران به خصوص بیماران دیالیزی بود.
مرگ این پزشک متعهد و دلسوز که ایران را وطن اصلی خود می دانست و بسیاری از مردم دزفول به خاطر اخلاق و رفتار محبت آمیز وی با بیماران با وی آشنایی داشتند موجب تاثر مردم دزفول شد.
هنگامیکه از این پزشک فیلیپینی سئوال می شد چرا به کشور خود باز نمی گردی پاسخ می داد:کشور من ایران است و اقوام و بستگان من مردم دزفول هستند.
'اورارا باتارا' در سال 1329 در مانیل کشور فیلیپین متولد شد و پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی ، پیش از انقلاب اسلامی وارد ایران شد و به عنوان اولین پزشک فیلیپینی در دزفول طبابت خود را آغاز کرد.
این پزشک متعهد و انسان دوست نه تنها در طول هشت سال جنگ و بمباران هوایی ، زمینی و موشکی دزفول این شهر را ترک نکرد بلکه شبانه روز در خدمت مصدومان و بیماران بود.
باتارا در سال 94 به عنوان 'چهره ی ماندگار پزشکی ' در دزفول مورد تجلیل قرار گرفت.
در آئین تشییع پیکر این پزشک متعهد اقشار مختلف مردم دزفول حضور داشتند.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.