استاندار خوزستان خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های دولتی با نهادهای مردمی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، شریعتی، استاندار خوزستان در نشست شورای سازمان‌های مردم نهاد استان که ظهر امروز چهارشنبه هفتم تیر ماه در مهمانسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد گفت: سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم مورد توجه جدی قرار گرفتند و در این دولت رشد چشمگیری داشتند.

شریعتی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست دولت در تقویت سمن‌ها جا دارد دستگاه های دولتی با سمن‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

استاندار خوزستان لازمه فعالیت در سازمان‌های مردم نهاد را بردباری و پشتکار و پیگیری عنوان کرد و افزود: در این زمینه دستاوردها عمدتا در درازمدت محقق می‌شود و به همین جهت گذر از جامعه سنتی به مدرن مستلزم حرکت تدریجی و مداوم است.

شریعتی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌ها باید جوانب مختلف و جمیع عوامل جامعه در پیشبرد اقدامات سمن ها را در نظر گرفت.

استاندار خوزستان گفت: جا دارد نمایندگان سمن‌ها در کارگروه‌های مختلف استان دعوت شوند تا سمن‌ها در تصمیم‌گیری‌های استان مشارکت داشته باشند و در شورای اداری استان هم می‌توان بسته به موضوع وقتی را به نماینده سمن‌ها اختصاص داد.

در ادامه این نشست، علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری همواره امور سیاسی بر مسائل اجتماعی در اولویت قرار داشته و به نوعی حوزه اجتماعی را زیر سایه خود قرار داده است اما همواره تلاش ما این است تا نوعی توازن میان دو بخش سیاسی و اجتماعی استان ایجاد نماییم.

معاون استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد در استان در سال های اخیر رشد خوبی داشته اند اما به نظر میرسد نیاز به نوعی پالایش و سازماندهی در این زمینه است چرا که از میان حدود 400 سمن تنها 100 سمن فعال هستند.

حسین زاده افزود: سمن های غیر فعال بایست تحرک و فعالیت در حوزه خود را مد نظر قرار دهند و در صورت عدم فعالیت پس از بررسی ها و تذکرات لازم طبق روند قانونی نسبت به لغو مجوز آنها اقدام خواهد شد.

معاون استاندار بیان کرد: یکی از مشکلات سازمان های مردم نهاد این است که بعضا مشاهده می‌شود برخی مدیران سمن‌ها را به جای مکمل رقیب خود می‌دانند و این ذهنیت باید عوض شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه نمایندگان سازمان های مردم نهاد ضمن قدردانی از اهتمام استاندار خوزستان در گشایش خانه سمن های استان به بیان مشکلات و مطالبات خود در حوزه های مختلف از جمله حوزه های محیط زیست، کودکان کار، کودکان مبتلا به اوتیسم، امور خیریه، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کمک به بیماران صعب العلاج و اقدامات فرهنگی و هنری پرداختند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.