صادق سلامت چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزی در دو روز گذشته در منطقه منگره بخش الوار گرمسیری اندیمشک اظهار کرد: این حادثه شامگاه یک شنبه رخ داد و سحرگاه دوشنبه پس از گزارش واقعه به مرکز فرماندهی و هماهنگی عملیات هلال احمر بلافاصله تیمی از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به همراه تجهیزات امدادی و اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.
وی با اشاره به شدت آتش سوزی و صعب العبور بودن منطقه، افزود: از آنجا که منطقه منگره منطقه ای کوهستانی و صعب العبور و شدت حریق بسیار بود درخواست شد تا دو بالگرد آب پاش به منطقه به منظور تسریع در عملیات اطفا و مهار حریق اعزام شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: سرانجام با تلاش های خستگی ناپذیر و شبانه تمامی عوامل امدادی مستقر در صحنه و بهرغم شدت حریق و کوهستانی بودن منطقه که کار مهار آتش سوزی را برای نیروهای امدادی مستقر در صحنه بسیار دشوار کرده بود، حریق شامگاه سه شنبه به طور کامل مهار شد.
وی افزود: ماموران هلال احمر همچنان در منطقه حضور دارند.
سلامت ادامه داد: یک تیم ارزیابی و بررسی صحنه حادثه به همراه بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر بنابر احتیاط به منظور ارزیابی و بررسی نهایی حادثه در محل آتش سوزی حضور دارند تا در صورت وقوع احتمالی مجدد حادثه به دلیل شدت گرما به سرعت به اطفای حریق بپردازند.
وی در توضیحاتی تکمیلی در باره اعزام دو بالگرد امدادی آب پاش هلال احمر به منطقه منگره ،بیان کرد: از این دو بالگرد با تصمیم ستاد بحران یک بالگرد کار جابه جایی امدادگران هلال احمر را به منطقه محل آتش سوزی انجام می داد و به بالگرد دومی وظیفه برداشتن آب از دریاچه سد دز و رهاسازی آن در محل حریق سپرده شد.
به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان پراکنده بودن موارد آتش شوزی و پیاده‌روی هشت ساعته بسیار برای مهار آتش یکی از مشکلات مهم پیش‌روی نیروهای اعزامی و حضور بالگردها برای رساندن احتیاجات به نیروها بود.
به گزارش ایرنا چاوونی منگره در 90 کیلومتری اندیمشک قرار دارد.
شهرستان اندیمشک دارای 80 هزار هکتار جنگل است. افزون بر یک هزار هکتار از جنگل های بخش الوار اندیمشک که دارای گونه های گیاهی ‏نادر هستند در سالهای گذشته در آتش سوخت.
بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال استان خوزستان دارای 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعیت است.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.