مسعود مصدقی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : درسه ماهه نخست سال جاری تعداد تصادفات فوتی و جرحی در جاده های برون شهری استان 82 فقره کاهش داشته و همچنین تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای 36 نفر و تعداد مجروحین نیز86 نفر کاهش داشته ایم.
مصدقی ادامه داد: با آغاز سفرهای تابستانی، برنامه های متعددی در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از جمله هماهنگی با انجمنهای صنفی شرکتها ومؤسسات مسافربری استان و رانندگان تحت پوشش در راستای آمادگی هرچه بیشتر برای برنامه ریزی و جابجایی مسافرین درایام تابستان، هماهنگی با پلیس راه جهت اعمال محدودیت و ممنوعیت های ترافیکی در روزهای ترافیکی و بررسی و بازدید ناوگان مسافربری از لحاظ فنی و ایمنی و دارا بودن امکانات مورد نیاز دراتوبوسها؛ قرار گرفته است.
وی افزود : به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش تعداد تصادفات و تلفات سفرهای تابستانی و تقویت امداد رسانی در سوانح احتمالی هماهنگی و برنامه ریزی های لازم نیزصورت گرفته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان به آمادگی شبانه روزی گشت راهداری توسط راهداران سختکوش در تمام محورهای اشاره کرد و افزود: پاکسازی حریم جاده های منتهی به شهرها، اصلاح ورودی ها و تعمیر علایم ترافیکی موجود و اصلاح روشنایی معابر و رفع نقاط پر تصادف و ترمیم و لکه گیری آسفالت از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه راهداری می باشد.
مصدقی از هماهنگی با شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی ،برای استفاده حداکثری از ظرفیت کامل جایگاه های سوخت در مجتمع های خدماتی رفاهی خبر داد و گفت : با آماده سازی محیط پایانه های مسافربری استان و نظارت بر عملکرد مدیران فنی در مراکز معاینه فنی خودرو در همه ایام سال بویژه در طول سفرهای تابستانی تلاش می شود با ارائه خدمات مناسب و تسهیل سفرها از تردد خودروهای دارای نقص فنی و بدون تجهیزات ایمنی لازم در راههای استان جلوگیری شود.
وی ادامه داد : بر اساس اطلاعات دریافتی از 78 سامانه تردد شمار بر راه‌ها در محورهای مواصلاتی استان خوزستان، مجموع آمار تردد ثبت شده در سه ماهه ابتدای سال جاری 40 میلیون تردد که 21درصد خودروهای سنگین و79درصد خودرو های سبک به ثبت رسیده است.
مصدقی پرتردد ترین محور های استان را بندر امام - ماهشهر،سه راهی کوپال - اهواز واندیمشک – اهواز عنوان کرد و افزود : متوسط تردد ساعتی در فروردین ماه 290 تردد ، در اردیبهشت ماه 244تردد و در خرداد ماه سالجاری 215 در کل محورهای استان به ثبت رسیده است.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان سرعت متوسط تردد در شبکه راه‌های استان را 80.7 کیلومتر در ساعت عنوان کرد.
خوزستان حدود 14 هزار کیلومتر مسیر جاده ای دارد که حدود 600درصد آن روستایی و مابقی راه های اصلی و فرعی است وسالانه حدود 120میلیون تردد درشبکه راه های استان ثبت می شود.
7165/6002
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.