به گزارش ایرنا علی ‌حسین حسین‌زاده روز یکشنبه در نشست شورای کتابخانه های خوزستان با تاکید بر این که با گسترش فرهنگ کتابخوانی می‌توان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بود بیان کرد: استاندار برلزوم ارائه طرح‌ها وبرنامه های جدید در حوزه فرهنگی و اجتماعی تاکید داشته واعلام شده که اعتبارات مورد نیاز این برنامههای خوب به هر نحو ممکن تامین می شود و ما این مسیر را دنبال می کنیم تا شاهد گسترش هرچه بیشتر فرهنگ ‌اسلامی و عمیق‌تر شدن آن در جامعه باشیم.
وی افزود: متاسفانه شاهد بودیم در روز قدس که مبارزه با ظلم و روز وحدت مسلمانان است معدود افرادی پیدا می شوند که دست به حرکاتی ضد اخلاقی می زنند،این در حالی است که دین ما همواره به آگاهی و ایمان و تقوا تاکید دارد.
حسین زاده با بیان این که ‌این چنین اتفاقات مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند توضیح داد: برخی اتفاقات موجب می شود تا در زمینه مبنا قرار دادن کتاب و فرهنگ در جامعه مصمم تر باشیم.
همچنین مدیر کل نهاد کتابخانه های خوزستان بیان کرد: در سال 95 بیش از سه هزار برنامه فرهنگی شامل نشست های کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه ها، و کنگره شعر مدافع حرم، جشنواره های هنری و... برگزار شد.
وی بیان کرد : در استان خوزستان 216 کتابخانه وجود دارد که از این تعداد 212 کتابخانه فعال است و قصد داریم در سال جاری آن ها را به 225 کتابخانه برسانیم.
سید لطف الله سپهر با اشاره به شاخص های مختلف در حوزه عضو، زیربنا، تعاد جلد کتاب و ..اظهار کرد: در همه شاخص هال رشد بسیار خوبی را شاهد بوده ایم .
وی با اشاره به سهم کتابخانه ها از شهرداری ها بیان کرد: بیش از 30 میلیارد ریال از شهرداری ها طلب داریم که امیدواریم این مطالبات وصول شود و تحولی در حوزه نهادهای کتابخانه های عمومی ایجاد شود.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.