مجمع اصلاح طلبان شهرستان بندر ماهشهر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اهانت به رئیس جمهور محترم که با رأی ۲۴ میلیونی از سوی مردم انتخاب شده است را غیر عقلانی، غیر عقلائی، غیر اسلامی و خلاف قواعد مدنی می دانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن بیانیه ی مجمع اصلاح طلبان شهرستان ماهشهر، به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اهانت چند نفر به رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از مسؤولین که با رأی ۲۴ میلیونی از سوی مردم انتخاب شده اند در ماه مبارک رمضان و در هنگام راهپیمایی پرشکوه روز قدس که منصوب است به معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ، روزی که بنا بوده و هست روز مبارزه با ظلم  ، استبداد و خودکامگی باشد را غیر عقلانی ، غیر عقلائی ، غیر اسلامی و خلاف قواعد مدنی می دانیم ، آن را عملی قبیح و وقیح دانسته و بشدت محکوم می نمائیم.

بدیهی است آنها که اجیر و مزدور و مواجب بگیرند ، وضع شان اظهر من الشمس و مبرهن است و رفتار و اعمالشان باید توسط مسؤلین امنیتی و قضائی مورد بررسی قرار گیرد و امید است چنین باشد ؛ لیکن بایستی به تمامی هم میهنان و ایرانیانی که دغدغۀ ایمانی و انقلابی دارند و بازیچه قرار گرفته اند توصیه نمود که به جای اعتنا و تبعیت از منفعت طلبان وتمامیت خواهان ؛ آنان که هیچ فکری جز تفکر خویش ، هیچ نگاهی جز نگاه خویش ، هیچ قرائتی جز قرائت خویش ، هیچ سخنی جز سخن خویش و هیچ رأی ونظری جز رأی ونظر خویش را برنمی تابند و به رسمیت نمی شناسند و بر افکار متحجرانه ی خویش اصرار می ورزند ؛ افسار فکر ، اندیشه و اعتقادات خویشتن را به آنان که خود را مبنای هر قاعده و قانونی می دانند قرار ندهند و به‌جای آن به مطالعه ی آثار مکتوب در سنت اسلامی و بررسی و ارزیابی تحلیل های وزین و دقیق علوم مرتبط با آنچه مبنای تصمیم آنان قرار می گیرد بپردازند و عملی را بدون اتکا به فکر و اندیشه مرتکب نشوند .

همه دقت کنند و لحظه ای تعمق و تفکر و مطالعه کنند و از خود بپرسند که این قبیل رفتارها همچون اهانت به منتخب ملت ، آن هم در چنین روزی، آیا با الفبای سیرۀ علمی و عملی معصومین علیهم السلام ، با فرهنگ ایرانی و یا با قواعد جامعه ی مدنی تطابق و سنخیتی دارد؟ مبنا و ملاک عمل شما کیست و چیست؟

آنان که اینگونه حرکاتی را مرتکب می شوند آیا از خود پرسیده اند که حتی برای اهداف مقدس و الهی ‌، می توان از ابزار و وسایل نامقدس که نه منطبق است با فرهنگ دینی  و نه با فرهنگ ملی  مانند دشنام و سب و توهین و ایجاد نا امنی و هرج و مرج ! مجازند بهره ببرند یا خیر؟

آیا کسانی که مرتکب اهانت به منتخب مردم شده اند از خود پرسیده اند کجای تاریخ این قبیل رفتارها توانسته است منافع قومی و ملی کشوری را تأمین کند و امنیت و آزادی و رفاه و توسعه و معنویت را به ارمغان آورد و ارتقاء بخشد؟

آیا با شنیده‌ها بایستی تحریک شد و به هر عملی و اقدامی آن هم خلاف هر اصل و  قاعده ای دست زد؟

کسانی را که این خطای آشکار و خلاف قانون را مرتکب شده اند به مطالعه ی بیشتر در امور و به تأمل و تعمق در آیات و روایات و دیگر متون علمی و قانونی فرا می خوانیم  تا موفق به شناخت حق از باطل و راه از بیراهه شده و از تبعیت غرض ورزان و خودسری های قانون شکنانه خودداری ورزند.

در این ساعات باقی مانده از ماه مبارک رمضان از خداوند رحمن و رحیم طلب می کنیم که به همگان سلامت اخلاق و رفتار عنایت فرموده و همه ی ما را از کوته‌بینی ، کوته فکری ، سطحی نگری و هر پندار ، گفتار و کرداری که خلاف عقل و قاعده و قانون باشد در تمامی امور دین و دنیا مصونمان بدارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.