دکتر سید مرتضی افقه روز شنبه در نشست کرسی آزاد اندیشی، مطالبات دانشگاهیان را از دولت دوازدهم دراین دانشگاه افزود: به تبع، این انتخاب تنها ملاحظه اصلی رییس دانشگاه نیز باید توسعه خواه بودن باشد و ملاحظات سیاسی در این انتخاب در وهله چندم اهمیت باشد.
استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز در این نشست در محل دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: باید نقش دانشگاه در جامعه مشخص شود این مراکز علمی باید مولد ثروت باشند و در جهت رفع مشکلات جامعه قرار گیرند.
ادامه داد: اگر این تعریف را بپذیریم دانشگاه باید محل تجمیع نیروهای فکری باشد و محور اصلی حضور عالمان در دانشگاه است.
افقه اضافه کرد: رئیس دانشگاه نیز باید در جهت جذب هیات علمی های با دانش تلاش کند و در جهت گرایش دانشجو در این راستا تلاش می کند و دانشگاهها را به مسیری می برد که نقش مولد ثروت بودن را ایفا کنند و کمتر از دانشگاه به عنوان ابزار سیاسی در جهت اهداف گروههای وزارت استفاده شود.
عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز نیز دراین نشست اظهار کرد: : مشکلات فرهنگی دانشگاه را ازنبود استقلال می دانم و استقلال نداشتن از عدم اعتمادی است که برخی ها در مسندهای تصمیم گیری و نظارت بر دانشگاه به این نهاد دارند و فکر می کنند باید کنترل شود.
حمید ماجانی افزود: اگر دانشگاه کنترل شود نمی تواند اندیشه ورز و جسور باشد و برای توانمندسازی دانشگاه باید از همین جا شروع شود چون در صورت ترس، مجبور به دادن امتیاز به یکدیگر می شوند.
وی ادامه داد: استقلال دانشگاه در کنار ارتباط بین حوزه و دانشگاه موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
یکی دیگر از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بزرگترین خواسته این است که از دولت بخواهیم مسائل حاشیه ای را کنار بگذارد و افراد توسعه نگر و با تفکر توسعه ای را بر دانشگاهها حاکم کند و توسعه در راستای آموزش عالی، پرورش فکر و مولد بودن دانشگاهها باشد.
دکتر علیرضا زراسوندی افزود: باید دانشگاه را محل زایش بدانیم و دانشگاهها نیاز به یک بازسازی و تحول فرهنگی دارند.
وی بیان کرد: دولت باید در جهت حفظ شان و نگاه ویژه به مسائل فرهنگی در دانشگاه گام بردارد.
زراسوندی تاکید کرد: اگر قرار باشد اتفاق مثبتی برای دانشگاهها صورت گیرد در این دولت است در غیر این صورت فکر نمی کنم دیگر اتفاقی بیفتد.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار دهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.