به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه در جمع انبوه سازان خوزستان بر حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و اظهارکرد: بازار مسکن در کشور و به ویژه در خوزستان به دلیل برخی از سیاست های نادرست حال و روز خوبی نداشته و یکی از دلایل رکود اقتصاد کشور، رکود در حوزه مسکن است.
وی افزود: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید ایجاد فضای بیشتر برای حضور هرچه پررنگ تر بخش خصوصی است که امید می رود با این سیاست رکود مسکن کاهش پیدا کرده و به دنبال آن شرایط اقتصاد بهبود یابد.
استاندار خوزستان ادامه داد: از ابتدای کار خود در استان سعی داشتیم بیشتر از بخش دولتی، فضا را برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف هموار کنیم اما اجرای این سیاست بسیار دشوار و زمان بر است.
وی بیان کرد: در بسیاری از مواقع در این خصوص به سازمان های دولتی تذکرات لازم را داده و از بخش خصوصی حمایت کرده ایم اما این سازمان ها به آسانی فضا را خالی نمی کنند.
شریعتی افزود: شعار حمایت از بخش خصوصی را سر می دهیم اما در عمل اجازه نفس کشیدن به این بخش را نداده و در وضع قانون به تعهدات خود عمل نمی کنیم.
وی ادامه داد: با این وجود تمام تلاش ما بر این است که این فرهنگ را در سیستم دولتی جا اندازیم و رفته رفته فضا را برای حضور بیشتر بخش خصوصی فراهم کنیم.
استاندار خوزستان گفت: درشرایط کنونی از ظرفیت ها و استعدادهای بخش خصوصی آن گونه که باید استفاده نمی شود اما تلاش می شود که فضا را برای سرمایه گذاری این بخش هموار کنیم.
وی اظهار کرد: انتظار می رود جامعه انبوه سازان خوزستان نیز متناسب با اقلیم منطقه و متناسب با نیاز اقشار مختلف مردم در این استان در بخش مسکن تلاش کنند.
شریعتی گفت: درکشورهای توسعه یافته، توسعه در همه شهرها به صورت یکسان پیش می رود و جامعه انبوه سازان خوزستان باید شرایطی را فراهم سازند تا برخی افراد که محل درآمدشان خوزستان بوده اما محل سکونتشان تهران ست رغبت کنند برای سکونت به خوزستان آیند و گردش سرمایه را در داخل استان داشته باشند.
7152/ 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.