علی حزباوی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: پروژه سال 94 با 76 میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه آزاد اروند با آبرسانی به 13 روستا، پایانه مسافری - تجاری شلمچه و یادمان شهدای شلمچه آغاز شد که گام نخست آن اواخر همان سال به بهره برداری رسید.
وی افزود:برای احداث حوضچه ها و خط برگشتی آبرسانی به سه روستای سرحانیه، جدیده و دوربند غربی شلمچه با یک هزار و 700 مشترک نیاز به تامین اعتبار لازم است.
رئیس اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر گفت: آب شرب روستاهای سبعه یک، سبعه 2 و ام النجم با 450 خانوار از منبع آب تاسیسات اهواز واقع در 35 کیلومتر جاده اهواز - خرمشهر تامین می شود و به دلیل اینکه خط توزیع آب این روستاها فرسوده و از زمین های کشاورزی غرب کارون عبور می کند مرتب با شکستگی روبه رو می شود.
حزباوی افزود:در صورتی که خط انشعاب آب این روستاها از تاسیسات شرکت نفت و گاز اروندان که در فاصله 800 متری این روستاها قرار دارد، تامین شود، مشکلات شکستگی و کمبود آب آشامیدنی این روستاها برطرف می شود.
وی گفت: خط انتقال آب خام به عنوان پدافند غیرعامل از رودخانه کارون به طول یکهزار و 800 متر تا تاسیسات شهید منصوری احداث شد.
به گزارش ایرنا پنج هزار و 700 خانوار روستایی مشترک در 47 روستا با بیش از 140 کیلومتر شبکه توزیع و 75 کیلومتر خط انتقال زیر پوشش اداره امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر قرار دارند.
فرسودگی شبکه آبرسانی و عمر بالای تاسیسات آبرسانی روستاهای خرمشهر از مشکلات آب و فاضلاب روستایی است.
7100/3015/ 6037
خبرنگار : کمیله حجازی ** تنظیم: عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.