به گزارش ایرنا حدود 50 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 2 اهواز صبح امروز با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری مرکز نسبت به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود اعتراض کردند. این کارگران بعد از چند ساعت تجمع خود را در مقابل ساختمان شورای شهر اهواز دنبال کردند.
یکی از کارگران در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: حقوق اردیبهشت ماه هنوز پرداخت نشده که بعد از مذاکره امروز با معاون خدمات شهری شهردار، وی برای پرداخت آن تا چند روز آینده قول مساعد داد.
وی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به نزدیک شدن به عید فطر گفت: کارگران فضای سبز مبلغی در حدود 12 میلیون ریال حقوق دریافت می کنند که کفاف هزینه های معمولی زندگی را هم نمی دهد و از این بابت در رنج و سختی هستیم.
وی افزود: سایر مطالبات کارگران اعم از حق اولاد، اضافه کاری و سنوات نیز از سال 94 تا کنون پرداخت نشده و پیمانکار از پرداخت آن شانه خالی می کند، که از مسئولان می خواهیم این مساله را پیگیری کنند.
یکی دیگر از تجمع کنندگان نیز خواستار تبدیل وضعیت کارگران شد و گفت: قراردادهای کارگران به صورت حجمی است که از مسئولان می خواهیم قراردادها را لااقل به قرارداد نیروی انسانی تغییر دهند.
وی با اعتراض به نوع قراردادهای کارگران اظهار کرد: اخباری از تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری ها دریافت کردیم اما مسئولان شهرداری اهواز این اخبار را تکذیب می کنند.
وی تصریح کرد: ما با داشتن 10 تا 15 سال سابقه کاری همچنان قرارداد حجمی داریم اما تعدادی از کارگران فضای سبز که از وابستگان برخی اعضای شورای شهر و یا شهرداری هستند، با یکی دو سال سابقه کار تبدیل وضعیت شده اند.

*پرداخت حقوق تا سه شنبه
معاون خدمات شهری شهردار اهواز همچنین در این باره گفت: حقوق کارگران شهرداری اهواز تا قبل از عید فطر پرداخت می شود.
علیرضا حلاج درباره تجمعات اعتراضی برخی کارگران شهرداری در روزهای اخیر، اظهار امیدواری کرد: مشکل حقوق و دستمزد کارگران شهرداری اهواز به زودی مرتفع شود.
وی افزود: خواسته کارگران پرداخت حقوق قبل از عید بود که پذیرفتیم و قرار است تا سه شنبه حقوق کارگران منطقه 2 پرداخت شود.
وی درباره سایر مطالبات کارگران از پیمانکار اظهار کرد: کارگران میزان مطالبات خود را اعلام کنند تا از طریق پیمانکار آنها را پیگیری کرد.
حلاج همچنین با بیان اینکه تبدیل وضعیت کارگران شهرداری امکان پذیر نیست، از مصوبه تبدیل وضعیت شهرداری ها و تغییر قرارداد تعدادی از کارگران اظهار بی اطلاعی کرد.
بر اساس این گزارش، تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 8 اهواز نیز روز شنبه در مقابل استانداری تجمع کرده بودند.
خانه کارگر خوزستان تا کنون بارها نسبت به نحوه پرداخت حقوق کارگران شهرداری ها در استان اعتراض کرده است.


7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشار دهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.