به گزارش ایرنا همایون یوسفی شامگاه شنبه در همایش روز مقابله با بیابان زایی در گیت بوستان اهواز اظهار کرد: بیشترین مشکلات زیست محیطی در قرن 21 به دلیل دستکاری های بشر در طبیعت در قرن 20 ایجاد شد وبه همین دلیل بحث محیط زیست یکی از مشکلات مهم پیش روی بشر در قرن حاضرخواهد بود.
وی افزود: اگر فکری برای آن نشود، حیات بشر در کره زمین با خطر جدی مواجه می شود.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران درمنطقه خشک جهان قرار داشته و طبق نقشه های جهانی بیشترین تغییر اقلیم که مهمترین واقع محیط زیستی در قرن خواهد بود، در خاورمیانه و کشور ایران است، طبق نقشه های جهانی این تغییر اقلیم از سمت جنوب غرب وارد فلات ایران می شود.
یوسفی تصریح کرد: این مساله را باید برای تمام کشور جدی گرفت چرا که در حال حاضر خوزستان رودخانه های زیادی دارد و کمتر دچار بحران شده است و کنترل پدیده راحت تر است اما اگر روند تغییراقلیم در آینده نزدیک به فلات مرکزی ایران برسد، اثرات تخریبی بیش تر ووسیعتری خواهد داشت که در نظام برنامه ریزی کشور کمتر به این نکات توجه می شود.
وی با بیان اینکه امروزه نقش مردم در کنترل و حل بحرانهای محیط زیست بسیار مهم است ، افزود: در سیستم های حکومتی در همه جای دنیا نشان می دهد که هر جا دخالت مردم بیشتر بوده، نتیجه بهتری حاصل شده است.
یوسفی یادآور شد: بخش عمده ای از مشکلات محیط زیستی خوزستان به دلیل دستکاری های دهه اخیر وزارتخانه های نفت، کشاورزی و نیرو در استانبه وجود آمده است.
اکنون نوع کاری که در خوزستان در حال انجام است به نسبت سرعت تشکیل کانونهای بیابان ها کند است.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: راه کنترل این کانون ها چه ماسه ای و چه گرد و غبار تامین حق آبه است و بیشترین حق آبه برای تالاب ها است.
وی تصریح کرد: طبق آمار سازمان آب و هواشناسی از زمانی که حق آبه هورالعظیم و تالاب شادگان تامین شده، فعالیت کانون های داخلی ریزگرد هاکمتر شده است.
وی ادامه داد: اکنون 350 هزار هکتار عرصه کانونهای گرد و غبار خوزستان، 250 هزار حق آبه نیاز دارد که باید با مدیریت وزارت نیرو تامین شود تا روزهای پاک ما بیشتر و مسایل زیست محیطی نیز کاهش یابد.
7152/6002 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.