محسن نوذری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این کارگاه یک روزه 30 نفر از عشایر و روستاییان مناطق مختلف شهرستان اندیکا حضور داشتند.
وی گفت: منابع طبیعی رویکرد قاطعانه ای در برخورد با متخلفان عرصه منابع طبیعی دارد و این اداره طبق قانون با اشخاص متخلف برخورد جدی می کند.
وی افزود: این کارگاه آموزشی با هدف آموزش لازم به منظور مهار آتش احتمالی و لزوم مشارکت جوامع محلی در حفاظت از جنگل ها و مراتع شهرستان اندیکا برگزار شد.
رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان اندیکا ادامه داد: با توجه به رسیدن فصل گرما از مردم درخواست داریم نکات ایمنی را رعایت کنند و در هیچ شرایطی در جنگل ها و مراتع شهرستان و حتی در بقایای زمین های کشاورزی که احتمال سرایت آتش سوزی به جنگل ها و مراتع وجود دارد اقدام به روشن کردن آتش نکنند.
وی گفت: آتش سوزی در مراتع و جنگل ها موجب خسارت جبران ناپذیری بر پیکره ی سرمایه های ملی ما خواهد شد و مجازات سنگینی برای افرادی که موجب آتش سوزی جنگل ها و مراتع می شوند، در قانون پیش بینی شده است.
نوذری اظهارکرد: در مواقع بروز آتش سوزی با توجه به اینکه ساکنان محل خیلی سریع از بروز آتش سوزی ها به خاطر سکونت در مناطق مختلف مطلع می شوند اگر به سرعت در امر مهار آتش شرکت کنند از توسعه و بحرانی شدن آن می توان جلوگیری کرد.
شهرستان اندیکا با جمعیت 80 هزار نفر از شهرهای شمالی خوزستان محسوب می شود که مساحت آن 2 هزار و 300کیلومتر مربع است.
7159 / 6037
خبرنگار: ایمان صادقی حسنوند ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.