مردم خدا جوی خوزستان با شرکت در این آیین های معنوی به راز و نیاز و مناجات با خالق هستی پرداختند و با تضرع از خداوند منان خواستند تا در این شب قدر بهترین ها را برای بندگان خوب خود مقدر سازد.
قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و زمزمه اسماء مقدس الهی ، قرائت دعای سراسر معنوی ابوحمزه ثمالی، آیین قرآن بر سر گرفتن ، و خواندن دیگر ادعیه و اذکار وارده در این شب مقدس از جمله اعمالی بود که دلدادگان عاشق در پیشگاه خالق بی‌همتا به جا آوردند.
عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، همچنین در شب شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین امام علی(ع) در عزای امام اول شیعیان(ع) با مرثیه سرایی و نوحه خوانی به سوگواری و عزاداری پرداختند.
برگزاری آیین های سخنرانی در وصف عظمت شب قدر و نیز مظلومیت امام علی (ع) از دیگر برنامه های اجرا شده در این شب بود.
تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج)، پیروزی اسلام بر کفر جهانی، بخشش گناهان، شفای مریضان ، رفع گرفتاری‌ها، آمرزش اموات ، و عاقبت به خیری از جمله خواسته هایی بود که شرکت کنندگان با دراز کردن دست نیاز به پیشگاه قدس الهی، در این شب قدر با اشک و ناله از خدای قادر طلب کردند.
در 2 هزار و 500 مسجد در سراسر خوزستان با حضور انبوه شب زنده داران به ویژه حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان جلوه هایی از شور و دلدادگی بنده به خالق هستی، به نمایش گذاشته شد.
در اهواز مرکز خوزستان نیز حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی،مصلای مهدیه امام خمینی(ره) و 300 مسجد و حسینیه و نیز برخی منازل شاهد برپایی آیین های مناجات و بندگی در شب قدر بود.
/6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.