محمد تقی زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد : یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به دانش آموزان خوزستانی اختصاص داده شده که این اعتبار برای حل مشکلات اموزش و پرورش استان کافی نیست.
تقی زاده ادامه داد : حدود 10 هزار معلم در خوزستان کمبود داریم که برای جبران آن راهی جز جذب نیروهای حق التدریس یا استفاده از نیروهای موجود در قالب اضافه کاری نداریم که این روند درکیفیت آموزش نیز تاثیر منفی برجا می گذارد .
وی افزود : همواره دو دیدگاه پیشرفت مبتنی برداشتن برنامه علمی ـ کارشناسی و تکیه بر احداث ساختمان، وافزایش تجهیزات برای توسعه آموزش وپرورش مطرح بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت : هرگونه هیچ تغییر و تحول و تکامل در جامعه برمبنای تحول بنیادین در آموزش و پرورش استواراست.
تقی زاده اظهار کرد : سال تحصیلی ما 20 روز عقب تر از سال تحصیلی سایر استان ها است که در طول 12 سال جمعا 240 روز از ذوره ابتدایی تا دبیرستان کمتر ازسایر دانش آموزان کشور تحصیل می کنند.

وی با تاکید بر لزوم داشتن یک برنامه منسجم و هد فمند از مقطع آموزش پیش دبستانی تا ورود به دانشگاه بیان کرد : با توجه به وجود دانش آموزان چند زبانه درمناطقی از استان در تدوین برنامه آموزش و پرورش خوزستان اولین شاخص پیش دبستانی بود .
وی افزود : دردوره پیش دبستانی رتبه اول کشوری را کسب کردیم و یکصد درصد نوآموزان پیش دبستانی را جذب کلاس و برای اولین بار در کشوراین مقطع را اجباری اعلام کردیم .
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد : برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان بر اساس 20 شاخص و اولویت تدوین شد ه است.
تقی زاده اظهارکرد : متأسفانه سیستم ارزشیابی ناکارآمد ما در طول 50 سال اخیر فرزندان سرزمین ما را با شاخص کنکور و امتحانات پایانی سوم متوسطه ارزیابی کرده در حالی که هیچ کشوری این چنین فرزندان خود را دچار چالش، آسیب و مصیبت نمی کند.
وی بیان کرد : توسعه مدارس دخترانه به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده وروستایی از دیگر اولویتهای اموزش و پرورش استان است که در این زمینه هم برنامه های خوبی انجام شده است.
وی با تاکید برلزوم توجه به عوامل انگیزشی برای نیروهای آموزشی دراستان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برای حفظ معلمان در این استان مصوب شده که تمام فرزندان دانش آموزان فرهنگیان از پرداخت شهریه در مدارس خاص معاف شوند .
** غلامرضا شریعتی در این جلسه اظهار کرد : آموزش و پرورش باید با همکاری همه دستگاه ها و شرکتهای دولتی تلاش بر سریع انجام شدن اهداف آموزشی وپرورشی نماید .
شریعتی ادامه داد : ارتقای رتبه در قبولی کنکور استان وتوسعه آموزش پیش دبستانی به همت آموزش و پرورش استان جای تقدیر دارد.

**تاکید امام جمعه موقت اهواز بر جلب رضایت مردم

حجت الاسلام ابوالحسن حسن‌زاده در جلسه شورای اداری مدیران استان اظهار کرد :با آغاز فعالیت دولت جدید باید یک فصل جدید را در استان و کشورآغاز کنیم .
وی افزود : مردم با اعتماد به پای صندوق های رای رفتند ووظیفه خود را در قبال نظام محقق کردند اکنون دولت باید با ارائه راهکارها ، خدمات شهری و روستایی مناسب برای مردم وظیفه خود درقبال آنان انجام دهد زیرا جلب رضایت مردم یک مقوله مهم است .
امام جمعه موقت اهواز گفت : دوره دوم خود کفایی گندم را در دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی تجربه کرده ایم و صادرات گندم را شاهد هستیم که حرکتی مثبت در اقتصاد کشوربه شمار می آید.
وی بیان کرد : استان خوزستان ساختار درستی درگردشگری ، فضاهای تاریخی،مذهبی و طبیعی ودوران دفاع مقدس ندارد و این در حالی است که استان ظرفیت بالایی در این مقوله ها دارد و باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد .
خجت الاسلام حسن‌زاده اظهار کرد : استان خوزستان نیاز به یک همدلی و صمیمیت بین مسئولین دارد تادرهمه عرصه ها بتوانیم موفق ظاهر شویم و این هدف با انتصاب مدیران لایق امکان پذیر است .
7165/6002
خبرنگار: حمیدرضا ترابی فرد **انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.