احمد مطیعی دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی که از شنبه شب آغاز شده و ظهر امروز مهار شد.
وی بیان کرد: این حریق، از زمان آغاز چند نوبت مهار شده اما با وزش باد دوباره شعله ور شده است.
مطیعی با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از مساحت آتش سوزی انجام نشده افزود: آتش سوزی در جنگل های مرز دو استان در حدود 300 هکتار رخ داده که حدود 60 هکتار از آن در خوزستان و مابقی در استان کهگیلویه و بویر احمد است.
وی اضافه کرد: این آتش سوزی احتمالا عمدی بوده و یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه اعلام کرده است که یک نفر به عنوان عامل این حریق، شناسایی و بازداشت شده است.
مطیعی همچنین گفت: امسال به رغم کاهش 59 درصدی بارندگی، اما به دلیل بارش های بهاره، منطقه از علف پوشیده شده بود که عمده آتش سوزی در این علف های خشک بوده و خوشبختانه خسارت کمتری (در حدود 30 درصد) به درختان وارد شده است.
وی اظهار کرد: بار زیادی از عملیات اطفای حریق بر دوش مسئولان خوزستانی اعم از یگان حفاظت و هلال احمر بهبهان و بخشداری تشان بوده است.
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفت وگو با روابط عمومی این اداره کل اعلام کرده است که قرار است ماموران جمعیت هلال احمر با تجهیزات در محل مستقر باشند تا در2 روز آینده اگر مجددا حادثه آتش سوزی رخ داد وارد عمل شوند.
کیامرث حاجی زاده افزود: براساس آخرین گزارش های واصله محل وقوع اتش سوزی دربالای کوه تشان بهبهان بوده که بخش اعظم ان درحوزه استحفاظی استان کهگیلویه بویراحمد است، با این وجود با کمک دستگاههای مسوول حریق اطفا شده و درحال خنک سازی است .
وی با اشاره به اینکه بخش اعظم این حادثه درجنگل های مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده، اظهار کرد: اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان براساس نوع و میزان اعلام نیاز شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهبهان وارد عمل شده و به درخواست این شهرستان دیروز یک فروند بالگرد برای هلی برد نیرو به منطقه اعزام شده و هم اکنون بصورت آماده باش درشهراهواز مستقراست.
بر اساس این گزارش، شهر تشان از شهرهای تابعه بهبهان و در بخش مرکزی این شهرستان در جنوب غربی خوزستان و در فاصله 30 کیلومتری شمال بهبهان واقع است.
در پی وقوع آتش سوزی های متعدد از ابتدای امسال، ستاد بحران خوزستان از 6 خرداد برای مقابله با آتش سوزی در منابع طبیعی اعلام آماده باش کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی خوزستان پیش از این گفت هبود که در پنج سال گذشته آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان روند افزایشی داشته و این استان همیشه در رده پنج استان اول کشور بوده است به طوری که 25 درصد آتش سوزی در جنگل های کشور در خوزستان اتفاق افتاده است.
خوزستان دارای 970 هزار هکتار جنگل طبیعی و 63 هزار هکتار جنگل دست کاشت است.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.